V. Komárek - J. Kremláček-obrazy

11. srpna 2006 v 12:57 | hanci |  Umění
Konečně Vám mohu ukázat fotky obrazů V. Komárka, A. Synkové (výstavu měli společnou) a J. Kremláčka - oskenované z katalogů a z originálu obrazu.

Tak toto je obraz, který mě úplně vyšinul na několik dnů.
Každý si může představit něco jiného. Já to cítím přibližně takhle:
postava vlevo: duše začíná splývat s člověkem, dotýká se úst, začíná se dostávat až na samé dno - podstatu člověka; postava vpravo: - a s úlekem začíná zjišťovat skutečnost - snaží se odpoutat, chce pryč - člověk to cítí a s hrůzou si začíná uvědomovat následky. (Bohužel, fotka je hodně tmavá, bylo tam velmi špatné osvětlení, nedalo se to změnit.)Barvy na obraze: pozadí šedé, postavy bílé.
K dalším obrazům nebudu psát moje představy, je lepší, když si každý představí to, co sám cítí.
Tento obraz má název Hlavy.
Tady ten obraz má název Procesí.
A toto je ukázka malířky A. Synkové, která mně - oproti panu Komárkovi - prakticky nic neříká. Jenom že je výborná kreslířka-malířka a ovládá dobře řemeslo.
Tady uvádím ukázky obrazů a ilustrací pana J. Kremláčka.
On je šprýmař a rád si vezme obraz nějakého starého malíře - tady např. Pisanella - a přetvoří jeho obraz podle svého. Je to velmi vtipné. Skenovala jsem to přímo z originálu obrazu, který jsem od p. Kremláčka dostala, bohužel, nevešel se celý do skeneru. Ale snad to takhle pro představu stačí.
Stejně to udělal i s tímto obrazem.

Toto je ukázka ilustrace. Ilustroval knihy pro děti do celého světa - od Japonska po Ameriku.

A toto je opět ukázka jeho volné tvorby.

Tak snad se Vám bude alespoň něco líbit a strávíte prohlížením těchto ukázek příjemnou chvilku.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 radka radka | 11. srpna 2006 v 14:52 | Reagovat

Hanci, muzu s tebou jen souhlasit ze obrazy pana Komarka jsou velmi silne. Ja bych je oznacila jako clovek ve svoji podstate - odhaleny a zbaveny vsech ochrannych nateru a slupek. Je to zrcadlo do ktereho se divas a vidis svoje nitro.

Obrazky p. Synkove jsou opakem. Je to clovek zahaleny, opatreny vsemi ochrannymi natery a fasadou. Proto ten kontrast mezi obemi maliri.

Tezko rict, zda je malirka pouze remeselnik. Snazila se podle me tu fasadu a prazdnotu do obrazu natestnat. A myslim ze se ji to povedlo. Jsou lide kterym se libi vic fasada nez podstata. nechteji videt to co je schovane. Boji se toho.

Posledni malir Kremlacek me nijak neoslovil. Hezke obrazky, hezke ilustrace. ZAdny nazor.

2 hanci hanci | Web | 11. srpna 2006 v 15:00 | Reagovat

Radko, asi máš pravdu. U pana Komárka mně to tentokrát na výstavě doslova rvalo srdce - nebo vnitřnosti? - nevím - ven z těla. Asi jsem ještě tak silný zážitek nikdy neměla. Ono to také záleží na rozpoložení člověka momentálním.

Ta malířka mně prostě připadá moc líbivá - nebo jak bych to vyjádřila. Ale možná máš pravdu i u ní, ono je dobře, když na každého působí různé věci různě.

A u p. Kremláčka - on je hlavně ilustrátor dětských knížek. Když si půjčuje ty originály starých mistrů, je to hodně vtipné, ale asi bych jich musela ukázat víc. Já ho mám moc ráda, protože ho znám i jako člověka, moc hodného. Je to asi hodně osobní v jeho případě. Ale je uznávaný a ve světě jako ilustrátor velmi žádaný.

Jsem ráda, že na Tebe taky p. Komárek tak moc působí. Moc zdravím.

3 radka radka | 11. srpna 2006 v 16:16 | Reagovat

Obrazky p. Komarka pusobi velmi tajemne, clovek se musi u nich zastavit a ponorit se do nich. Maji atmosferu. Urcite bych si ho na stenu zavesila.

Obrazek p. Synkove je mi spise protivny. Mozna tim vyzyvavym stylem. Muzum se to mozna libi vic. Ty obrazy se mi vylozene nelibi.

Obrazky p. Kremlacka jsou vesele a uvolnujici

4 anina anina | Web | 11. srpna 2006 v 16:47 | Reagovat

Hančí,nejvíc se mi líbí první obraz.Vidím tam nějaký rozpor těch dv ou v něčem na něco,A je to hodně působivé.

U pani Synkové je znát, že umí, ale jako Radce se mi to zdá líbiví a podbízivé.

A pan Kremláček by se mi tak zpola líbil spíše v dětském pokoji, pro rozvíjení fantazie.

Je to fascinující, co vše se dá obrazem říci,myslím tím především ten z kterého jsi byla tak unešena.Já taky.Díky za minigalerii.

Psala jsi u Ggosta, že je dobře, že ho máme.Velmi by chyběl i mě, ale ty taky.

Okolo Ghosta se tak nějak "srocujem".

5 radka radka | 11. srpna 2006 v 17:11 | Reagovat

jo, ke Ghostovi si chodime na kafe - pokecat.

6 ghost ghost | Web | 11. srpna 2006 v 17:33 | Reagovat

Na čaj - já kafe nepiju ani nevařím :-)

Já jsem v těch obrazech nenalezl pranic, čím by mne zaujaly. Kdyby tam byla mezi těmi obrazy zamíchaná jediná krajina od Hančí, neomylně bych po ní sáhl - takové obrazy ke mně mluví.

7 hanci hanci | Web | 11. srpna 2006 v 20:52 | Reagovat

Radko, úplně přesně jsi to vystihla, naprosto přesně, mám úplně stejné pocity. A Anina říká to samé. Já bych p. Komárka strašně chtěla mít na stěně a pořád na očích. Člověku to připomíná pokoru, ale přitom ho to nesráží a neponižuje, naopak. Jenom nabádá k uvědomění si všeho možného.

Ghoste, to je mně moc líto, i když mě tak moc chválíš, je škoda, že v obrazech p. K. nevidíš nic. Ale jaké by to zase bylo, kdyby se všechno líbilo všem! Je to dobře, že jsme každý jiný - už se opakuji.

8 hanci hanci | Web | 11. srpna 2006 v 20:55 | Reagovat

Radko, ještě něco - i Anino - kdybyste znaly víc obrázků p. Kremláčka, tak byste viděly, jak je vtipný a čiší z něho přívětivost a dobrota. Je moc dobře, že dělá ilustrace pro děti, je to důležité. Teď zrovna mně říkal, že dokončil sérii pro Koreu a teď začíná pracovat na ilustracích pro Holandsko. - Zrovna mě byl navštívit - měla jsem svátek - před chvilkou odešel.

9 anina anina | Web | 11. srpna 2006 v 21:20 | Reagovat

Hančí,k svátku ti přeji i za ostatní spřízněné duše na blogu, co tu zrovna nejsou-víkend...

At se ti splní vše co si sama přeješ,taky více zdravíčka a at ti to maluje a píše a nechává zapomenout na vše,co otravuje život.

10 hanci hanci | Web | 11. srpna 2006 v 21:56 | Reagovat

Anino, já jsem to pitomě napsala - myslela jsem tím, že jsem měla = že to pro mě byl velký svátek, že mě přišel navštívit p. Kremláček. Já se jmenuji Jana a mám svátek v květnu. Ale dík za to, žes hned myslela, jak bys mně udělala radost přáním. Jsi moc hodná.Přeji ti moc hezký weekend. ale i všem ostatním, kteří sem náhodou nahlédnou.

11 anina anina | Web | 11. srpna 2006 v 22:40 | Reagovat

Hančí,tak to jsem opravdu ráda,že jsem ti udělala ještě jeden svátek navíc.Ono jich není nikdy dost..Tím nemyslím ty pravé jmeniny :o)

12 jana jana | 12. srpna 2006 v 15:46 | Reagovat

Ten první Komárek se mi taky moc líbí. Bohužel ho mám trochu asi "zkresleného" tím, že je tak populární a "profláklý", že si ho kupují bohaté celebrity... Ale na to by asi člověk neměl dát, o jeho životě a o tom, jaký je, nevím nic. Taky Petr ho pomlouvá, ale vlastně nevím proč. Ty další obrazy od něj mě tak neoslovují, ten první se mi líbí víc, je takový svobodný.

13 Kacz Kacz | 12. srpna 2006 v 17:07 | Reagovat

Když někdo dělá tisíce a tisíce figur na jeden motiv pořád dokola, tak to hodně nudí.

14 hanci hanci | Web | 12. srpna 2006 v 18:10 | Reagovat

Kacz: nemáš pravdu, sice dělá figury, ale každý obraz má hodně co do sebe a každý je obsahově úplně jiný. Jeho obrazy jsou hluboké, musíš se zamyslet. ale každému se přece nemusí líbit, já to beru.

Jana: no máš pravdu, že si ho hodně kupují. Ale bylo by škoda, že jenom proto, že si ho hodně kupují celebrity, tak že by tím pádem měl být odsouzený. Mně je to úplně jedno, co o něm kdo říká. Na mě jeho obrazy od začátku strašně moc působí a čtu v nich úplné příběhy. Proto ho tak obdivuji. K té hloubce potřebuje jenom nepatrné výrazové prostředky, málo barev, téměř žádné. Jenom škoda, že jsme nemohli udělat lepší fotku právě toho nejlepšího obrazu, jak jsem už psala, bylo tam velmi špatné osvětlení a nedalo se s tím nic dělat.

15 ghost ghost | Web | 14. srpna 2006 v 0:01 | Reagovat

Samozřejmě - lidé mají vkus (to není až tak správné slovo, ale míním tím to, co je oslovuje) rozdílný. Já jsem tak trochu blízko linii od realismu až k romantismu. Jak to utíká moc do abstrakce, moc mi to nedá.

16 Jirka* Jirka* | 14. srpna 2006 v 15:48 | Reagovat

Já obrazům nerozumím, takže mám značně zjednodušený život při rozhodování. Jako většina laiků je dělím na dvě skupiny líbí/nelíbí. T tady vystaveným mohu říct jen to, že technika pana Komárka a paní Synkové se mi líbí víc, i když ta koláž od pana Kremláčka určitě špatně nevypadá...

17 kornel kornel | 15. srpna 2006 v 2:03 | Reagovat

Komárek taky zrovna není můj šálek čaje, ale to je nejspíš tím, že současnýmu umění moc neholduji. Asi proto nebude divný, že mě nejvíc zaujaly ty Kemláčkovy variace na známý obrazy...

18 hanci hanci | Web | 15. srpna 2006 v 12:24 | Reagovat

Jsem Vám moc vděčná za Vaše reakce, všechny. Je to tak bezvadné, že se každému líbí něco jiného!!

Kornel: variace p. Kremláčka jsou vynikající, velmi vtipné, možná sem ještě někdy nějaké dám.

19 VALI K. VALI K. | Web | 10. října 2010 v 13:29 | Reagovat

hezké

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama