Pár receptů při přísné pankreatické dietě

6. října 2006 v 14:02 | hanci |  Slinivka
2015/01/28 - dodatek:
Po mnoha dotazech čtenářů, kteří mají potíže se slinivkou, jsem se rozhodla dodatečně vložit následující informaci:
Mnoha lidem by mohla pomoci metoda dr. Jonáše, která čistí organizmus - zbavuje tělo bakterií, virů, plísní...... velmi často potíže se slinivkou způsobuje Helikobakter pylori - je možné se lehce této bakterie zbavit právě touto metodou - moje vlastní zkušenost - nejen se slinivkou! Píši o ní v článku zde
Adresa, na které se o ní může každý vše dovědět zde
Mapa center v republice
Je na každém, jak se rozhodne. Držím všem palce.
********************************************************************************************************************************
Dodatek 12. července 2016
Mám opět další radu pro všechny, kdo mají nebo mívají problémy se zažíváním.
V prvních dnech potíží je výborná výživa ISOSOURCE ENERGY NEUTRÁNÍ. Je to náhrada stravy (ne doplněk!!!), takže se nemusí jíst vůbec nic jiného, člověk nemá hlad a dostává do organizmu všechno, co organizmus potřebuje. Je to vynikající, vřele všem doporučuji, hlavně asi při problémech se slinivkou by to bylo dobré.
Bohužel, musí se platit, na recept je pouze pro pacienty po chemoterapii, operaci střev atp. Je to přesně určeno. ½ l stojí do 120,00 Kč. Měl by se vypít litr za den, ale já jsem si kupovala jen toho půl litru a stačilo to. Objednat to může určitě každá lékárna, v nemocničních to mívají pořád k dispozici.
********************************************************************************************************************************
Původní článek z 6. října 2006:
Napadlo mě, že by třeba někdo mohl využít moje recepty, které jsem si vymyslela nebo upravila. I když, po pravdě řečeno, byla bych raději, aby takovouhle dietu nikdo nepotřeboval. Na druhé straně si myslím, že není možné, abych byla tak postižená jenom já. Tak jsem si řekla, že bych třeba mohla někomu pomoci. Když ne, budu strašně moc ráda, že to nikdo jiný nepotřebuje.

Psala jsem to jako informaci pro paní doktorku, ke které chodím a nemám čas to stylisticky upravovat, ale snad to nevadí.
Při zlepšeném stavu slinivky - zažívání, mohu jíst následující pokrmy:
Snídaně: 2 nahřáté rohlíky (ne opečené do tvrdé kůrky) + trocha domácí marmelády
Oběd: některé z níže uvedených jídel
Svačina: 2 suché rohlíky s domácí jablečnou marmeládou
Svačina: 2 suché rohlíky + domácí jablečný kompot
Večeře I.: 2 rohlíky s trochou sýru Lučina
Večeře II.: kousek dietního domácího jablečného závinu nebo kousek dietní vánočky - viz níže, slané dietní vdolky - toto nemohu jíst každý den, jen ob dva až tři dny
Moučník: dietní (bez omastku) domácí keksy

Hlavní stravou jsou ve slané vodě vařené bezvaječné těstoviny, bez tuku; stejně tak rýže.
Ovesné vločky, vařené ve slané vodě nejméně 20 minut, nejlépe rozmixované.
Rajská jablíčka se dobře loupou, když se nechají krátce povařit, pak se sítkem vyjmou a ponoří krátce do studené vody. Vyberou se pečlivě všechna zrníčka.
Zeleninu mohu pouze vařenou mrkev, petržel, celer - nejlépe vařeno v páře (popř. vařím v mikrovlnce jen s trochou vody), jen se solí, bez omastku.
Sýr Lučina může být pouze obyčejný, ne ve vaničce nebo jinak ochucený.
(Dříve jsem mohla ještě jíst sýr Fit, ale ten se přestal vyrábět, místo něho jsem nenašla žádný podobný, všechny mají nejméně 30 % tuku a to nemohu)

Recepty jídel, které mohu jíst:


Polévky:
Slaná voda s trochou rýžové krupičky, popř. trochou ovesných vloček, které vařím 20 minut,pak přidám mrkev, petržel, celer, trochu mletého kmínu a majoránky.
Někdy místo vloček trochu brambor, ale jen zřídka, není mně po bramborách dobře.
Někdy mohu přidat oloupané, jadérek zbavené malé rajské jablíčko - ale to jen velmi zřídka.

Polévka krémová

Vše výše uvedené rozmixovat, popř. přidat trochu Lučiny.
Hlavní jídlo:
Palačinky
15 dkg hl. mouky, ¼ l mléka, 1 vejce, špetka soli - když budou sladké, může se přidat trochu nastrouhané citrónové kůry. Dělá se nasucho na teflonové pánvi.
Omelety ze strouhanky
3 lžíce jemné domácí strouhanky, 1 vejce, mléko - lépe je voda v množství, aby vznikla hustá kaše (může se po chvíli ještě zředit, strouhanka tekutinu vsákne), špetka soli. Dělá se nasucho na teflonové pánvi.
Náplně do palačinek a omelet
a) slaná náplň:
o špenát jalový, mražený - dušený jen bez jakýchkoliv přídavků, může se zahustit rýžovou krupičkou nebo moukou
o v páře uvařená zelenina (viz výše), rozmixovaná
o zeleninu někdy promíchám s troškou sýru Lučina
b) sladká náplň:
o domácí jablečná marmeláda (po kupované je mně špatně)
Palačinky zeleninové
Uvařit zeleninu - jako na polévku, ale husté. Rozmixovat. Pak do vychladlého přidat 1 vejce na ¼ l , trochu hladké mouky tak, aby vzniklo těsto jak na palačinky. Dělat nasucho na teflonové pánvi.
Kaše z ovesných vloček
Může být sladká - osladím trochou cukru nebo medu, nebo může být slaná - pak vařím s mletým kmínem, libečkem nebo majoránkou.... .
Závitky z rýžových plátů
Vařené maso v páře s trochou mletého kmínu, trochou libečku, majoránky atp. (králík nebo kuřecí prsíčka - vše bez kosti a kůže, bez tuku-okrájet) se rozmixuje, trocha rozmixovaného masa se promíchá s trochou vařené rýže, bílkem z 1 vejce (když je mně hodně dobře, tak celé vejce).
Náplň může také být bez masa, jen rýže a zelenina - nebo maso + zelenina atd.
Rýžové pláty se namočí do vřelé vody, když změknou (pár vteřin), potřou se výše uvedenou nádivkou. Utvoří se závitek, který se obalí v trojobalu - jako řízek a opéká se nasucho na teflonové pánvi.
Popř. se obalí jenom v mouce nebo vůbec se neobalí a jen se opečou nasucho.
Omáčky
Rajská omáčka
V osolené vodě se uvaří rajčata se strouhanou mrkví, majoránkou, libečkem. Propasíruje se, zahustí se rýžovou moukou nebo rýžovou krupičkou. Může se přidat trocha Lučiny.
Omáčka z Lučiny
Povaří se ve slané vodě rýžová mouka, popř. rýžová krupička, mletý kmín, libeček nebo majoránka, popř. meduňka nebo máta, pak se přidá trochu Lučiny. (Může se rovněž uvařit s mrkví.)
Zeleninová omáčka
Uvaří se v páře mrkev, petržel, celer s mletým kmínem a libečkem, majoránkou atp., rozmixuje, zahustí rýžovou moukou, přidá se Lučina.
Maso
Plněná prsíčka z kuřete
Prsíčka bez kosti zbavit tuku, naklepat a osolit, poklást mrkev, petržel, celer - buď strouhané nahrubo nebo i vcelku, mletý kmín, majoránka - obměnit se dá libeček, máta, meduňka. Zabalí se, sepne a dá se vařit do páry. Jako příloha je rýže nebo kolínka.
Králík "nadivoko"
Maso z králíka bez kosti a tuku dám vařit se solí, strouhanou mrkví, petrželí a celerem do páry, přidám trochu mletého kmínu, libeček. Po uvaření se zelenina rozmixuje a zahustí trochou rýžové mouky, přidá se trochu Lučiny. (Na zředění trocha vody, když je mně lépe, voda z kastrolku, kde jsem vařila v páře.)
Mleté maso s bramborovou kaší
Maso uvařené v páře (bez kostí a tuku), se zeleninou, s mletým kmínem, libečkem.... se rozmixuje (popř. se může rozmixovat i s uvařenou zeleninou - mrkev, petržel, celer).
Bramborová kaše je bez omastku, ředěná vodou.
Moučníky
Závin s jablky - kynuté těsto (rozpis viz níže)
Kynuté těsto bez omastku.
Náplň - jablka jen s trochou cukru.
Potírám vodou.
Závin s jablky - tažené těsto
Tažené těsto bez omastku: 28 dkg hl. mouky, 100 ml teplé vody, 1 lžička citronové šťávy nebo octa, 1 velké vejce (nebo dvě menší), špetka soli, cca 10 větších jablek.
Náplň - jablka jen s trochou cukru.
Potírám vodou.
Záviny se slanou náplní
Oba záviny se dají udělat se slanou náplní:
o se špenátem
o s mixovanou mrkví, petrželí, celerem
o smíchat obojí
Kynuté slané vdolky (rozpis viz níže)
Kynuté těsto bez omastku, drcený kmín a jen sůl. Potírám vodou.
Dietní vánočka (rozpis viz níže)
Téměř bez omastku (jen 2-3 dkg na 1 kg mouky), bez mandlí, oříšků atd. Jen citrónová kůra. Mohu pak sníst jen malý kousek najednou. Mám ji v mražáku a po kouscích konzumuji.
Ovoce
Syrové ovoce (ani zeleninu) nemohu žádné, jen když je mně opravdu hodně dobře, tak ve velmi malém množství mohu šťávu cca z 5-6 bobulí hroznů (bez jadérek, slupky atd.)
------------------------------------------
Nevím, proč mně nejde udělat taková úprava, jak bych chtěla. Nejde mně nijak nastavit menší řádkování i jiné úpravy. Tak se omlouvám, kdybych to uměla, vypadalo by to úplně jinak. - Tak teď jsem s tím bojovala, trochu se to vylepšilo, ale nic moc.
----------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------
30/03/07
Na prosbu Lenky vkládám podrobněji vypsané recepty na pečivo a zavařeniny (kynuté těsto dělám celý život "podle oka" - snažila jsem se moc množství upřesnit, snad vám to vyjde - upravte si to dle potřeby)
Slané domácí vdolky kynuté s kmínem
§ 1 kostka kvasnic
§ 1200 dkg hladké mouky
§ 1 litr mléka
§ 2-3 čajové lžičky práškového cukru (popř. nemusí být cukr vůbec žádný nebo méně)
§ 1 vejce
§ cca ½ polévkové lžíce kmínu: mlýnkem na koření si namelu kmín - není to prášek, jsou to rozdrcené cca půlky jednotlivých kmínků
§ cca 2 čajové lžičky soli - já asi dávám víc, záleží na chuti a také na druhu soli, je potřeba to těsto ochutnat, musí chutnat stejně jako už hotové vdolky
§ 3 dkg Hery
Do mísy dám kostku kvasnic a práškový cukr. Rozetřu vařejkou na kašičku. Mezi tím si dám ohřát mléko, musí být jenom vlažné, nesmí být moc horké. Trochu mléka naliji na kvasnice a přidám trochu mouky tak, aby vzniklo velmi řídké těstíčko. To dám kynout na teplo. Do zbylého mléka přidám omastek a nechám rozpustit - pohlídám, aby mléko nevřelo, nesmí být moc vřelé. (Postupně ještě musí mírně vychladnout, než je dám do mísy.)
Po vykynutí kvásku přidám zbytek mouky, na mouku dám sůl - ta nesmí přijít na kvasnice!!! , pak přidám vajíčko a zbytek mléka. Namelu ten kmín.
Pak vše velmi dobře vypracuji, až je těsto úplně hladké a dělají se puchýřky. Těsto nesmí být ani moc husté, ani moc řídké. Musí být tak akorát, aby se z něho daly tvořit vdolky.
Po vypracování dám těsto kynout. Je docela dobré, když jednou vykyne, srazit je krátkým propracováním a nechat kynout ještě jednou. Ale není to nutné.
Popráším trochu víc vál moukou a vykrajuji z mísy lžící kousky, pokud možno stejně velké. Pokládám si je na vál. Dávám si jich 5 na délku a 4 na šířku - to je celkem 20 vdolků na plech. Na plech si dám papír na pečení. Každý kousek těsta na vále jakoby poskládám dovnitř a otočím spodkem nahoru - tím hladkým. Tím vzniknou krásné vdolečky. Poskládám je na plech a nechám kynout. To je moc důležité!!! Současně zapnu troubu na cca 250 °C. Po vykynutí - cca po ¼ hodině - je vyhřátá i trouba, peroutkou namočenou v omastku (při podrážděné slinivce jen vlažnou vodou) potřu každý vdoleček zvlášť (zlehka, abych vykynutí nesrazila!) a dám plech do trouby. Peče se cca 15-20 minut - dle potřeby, vdolečky ještě vykynou, zakulatí se na úplné kouličky a až jsou úplně zlaté, vyndají se. Může to být i za delší dobu, ale zase ne moc, aby nebyly vysušené. Musí se každý řídit podle toho, jakou má troubu, tak zvolit stupeň a délku pečení. Když je vyndám z trouby, znovu každý vdoleček potřu peroutkou namočenou v omastku (nebo vlažné vodě). Pak je nechám na plechu vystydnout.
(Mohou se nakombinovat různě - může se namíchat mouka tak, že se přidá trochu žitné mouky nebo trochu grahamové mouky. Mohou se přidat různá semínka - sezamové atd. Taky by se dal přidat mák. Popř. se mohou posypat solí. - To ovšem jedině při zdravé slinivce!!!)
Jablečný závin kynutý
Z téhož těsta se dělá jablečný závin, jenom se do těsta přidá trochu víc cukru. Rozválené těsto na tenký plát se posype jemnou strouhankou, na to se nastrouhají jablka, pocukrují se, (žádná skořice!!) těsto se zavine, nechá vykynout na plechu a vloží do trouby k pečení - postup jako u vdolků.
Obojí se dá po vychladnutí a závin po rozkrájení - třeba až druhý den - dát do mražáku a pak po malém množství konzumovat.

Kynuté těsto dělám vždycky výše popsaným způsobem.
Peču na pečicím papíře.

Dietní vánočka - 2 dávky
1 kg polohrubé mouky, 1 kostka kvasnic, 16 dkg práškového cukru, 2 dkg Hery, 1 žloutek, 2 čajové lžičky soli, z 1 citronu kůra, 550 ml mléka, 2 lžičky pečicího prášku, 1 vejce na potření (při rozdrážděné slinivce se potře jen bílkem).
Je nutné těsto hodně vypracovat a dobře nechat vykynout, po upletení vánočky rovněž nechat velmi dobře vykynout, aby při pečení nepraskala a nestrhala se.
Já u mé trouby peču: 5 minut na 250°C, pak přikryji papírem a peču 50-60 minut na 220°C. Je lepší si toto množství rozdělit na dvě vánočky, lépe se peče.
Dietní keksy
60 dkg hladké mouky, 4 dkg Hery, 20 dkg cukru, 2 celá vejce, 1/8 l mléka (může se přidat trošku víc - podle tuhosti těsta, protože v původním receptu je 10 dkg másla) , 1 celý prášek do pečiva, citrónová kůra.
Vyválí se placka nejméně 2-3 mm tlustá a vykrajují se různé tvary - menší. Peče se na cca 220°C - cca 10-15 min.
Těsto nesmí být vyválené na moc tenko, keksy by při pečení nenaskočily a vysušily by se. Správně jsou z keksů až téměř polokouličky - jsou tak "naskočené".
Dávám si je po vychladnutí do zásobníku s víčkem a mohu je po malých dávkách jíst - jsou měkké a chutné. Mohou se i pomazat marmeládou a třeba spojit dva dohromady - fantazii se meze nekladou.
Marmeláda - z jablek, hrušek, rynglí, banánů, broskví, pomeranče.... - vše ale bez slupek!!
Ovoce rozvařím, rozmixuji a dělám přesně podle návodu Gelfix super poměr 3:1 - všude dávám co nejméně cukru. Dávám do malých sklenek. Když nejsou jablka dost šťavnatá, tak k nim přidám trochu vody - při vaření.
Kompot - jablečný, hruškový, třešňový, broskvový
Zralé ovoce oloupu (třešně a broskve ne - broskve pak loupu než je konzumuji - slupky nikdy nejím - z žádného ovoce) , podle velikosti půlím nebo čtvrtím, naskládám do malých sklenek (je lepší otvírat kompoty vždy k jídlu čerstvé), na jednu sklenku dám jednu menší polévkovou lžíci cukru písku, zaleji vodou, zavíčkuji a dám sterilovat. Když mně bylo hodně špatně, nedávala jsem cukr žádný.
-------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
Dopsáno 28/01/07
Protože jsem po jisté době zjistila, že jsem byla alespoň trochu nápomocná dvěma "pankreatickým pacientům" , ale, bohužel, jejich dotazy na další rady jsem včas nenašla, rozhodla jsem se ještě přidat pasáž o době, kdy je člověk po záchvatu a jak postupně přidávat jídlo. Upozorňuji velmi, že píši svoje vlastní zkušenosti, na svoje potíže - a že každý člověk může mít a určitě také má rozdílné potíže a tím i stravování. Ale to si už musí každý uzpůsobit podle svých potřeb.
Chtěla bych říct, že nemám běžný zánět slinivky, ale slinivka mně postupně přestává pracovat. Takže u mě právě nenastávají období zlepšení stavu - tak jako u běžného zánětu slinivky.
Když mám záchvat, pokud je hodně silný, je určitě nutné jít do nemocnice, kde člověk dostane infuze a nemusí tak vůbec žádnou stravu ani pití přijímat orálně po dobu nejméně pěti dnů.
Snažím se vždycky zvládnout situaci tak, abych do nemocnice nemusela a vydržela popř. s nějakou injekcí od pohotovosti doma. Pak postupuji následovně.
Protože musím pít, abych nebyla dehydrovaná (každý nemocný se slinivkou ví, že je toto onemocnění provázeno úpornými průjmy, zvláště při záchvatu nebo zhoršení potíží), snažím se alespoň prvního půl den nepít nic, ale pak piji po malých doušcích velmi slabý, hořký, obyčejný, černý čaj, vlažný. Takto postupuji i další den, když to jde, tak v trochu větším množství - několik doušků najednou. Další den piji stejný čaj ve větším množství a teprve čtvrtý den si rozmixuji suchý rohlík v stejném čaji a po troškách ho jím. Další den zkusím přidat rozmixovaná kolínka uvařená ve slané vodě - mixuji je opět s tím čajem. Pak zkouším přidávat rozmixovanou rýži. Čím déle člověk vydrží s touto přísnou dietou, tím dříve se vše zklidní. První dny se to dá vydržet dobře, protože se jen při pomyšlení na jakékoliv jídlo dělá špatně od žaludku. Když se ale vše zklidní, je obtížnější to vydržet, protože se dostavuje pocit hladu. Podle mých zkušeností není v žádném případě dobré začít jíst dříve, protože se doba zklidnění oddaluje. Pak zkouším jíst suché rohlíky s čajem - nemixované a rovněž tak kolínka. Pak přidávám mixovanou, ve slané vodě uvařenou mrkev, později zkusím s petrželí a celerem. Podle mých zkušeností trvá několik týdnů, než se mně stav alespoň trochu zklidní. Nejdůležitější je jíst v malých množstvích a častěji, třeba šestkrát za den, i vícekrát, ale hlavně v malém množství a nejlépe je jíst rozmixovanou stravu. Já osobně nemohu vůbec žádný tuk, ani rostlinné máslo, ale při normálním onemocnění slinivky není dieta tak přísná.
Rozhodně je dobré zajít si do Knihy a koupit knížku od nějakého lékaře - odborníka, kde jsou jednak podána vysvětlení k tomuto onemocnění a jednak základní recepty. Mohu doporučit následující dvě publikace:
MUDr. Pavel Kohout - Jaroslava Pavlíčková: Onemocnění slinivky břišní (Dieta a rady lékaře)
MUDr. O. Marečková, CSc., E. Patlejchová, M. Hovorková: Dieta při vleklém onemocnění slinivky břišní ( V této publikaci jsou rovněž rady a recepty.....)
Já osobně uvedené recepty používat nemohu, musela jsem si udělat jídelníček podle svého, ale většině pacientů jídelníček ve výše uvedených knížkách bude určitě vyhovovat.
Přeji všem co nejméně potíží se slinivkou.
 

19 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

Zobrazit vše (283)
Zobrazit starší komentáře

201 janula 23 let jeste dodatek... janula 23 let jeste dodatek... | E-mail | 3. února 2009 v 11:17 | Reagovat

Ty alkoholické kapky mě taky zajímají ,protože mě je taky hodně lidí doporučuje , ale je v nich alkohol tak se bojím je zkusit , ..odepiště někdo

202 janula 23 let , recept janula 23 let , recept | E-mail | 3. února 2009 v 11:29 | Reagovat

Jinak už je mi o něco líp , snad ,doufám teda..nechci to zakřiknout , je mi líp a hlavně mužu už líp jíst více věcí.Ponaučení jsem si ztoho vzala a to to , že opravdu ty moje smaženice smažené na oleji přepalové po 10 večer už jíst nebudu , potom zas až tolik netoužím.S tím alkoholem to bude težké , já vím píšete všichni že se brzy octnu takto v nemocnici ,ale jak je možné že všichni kolem mě mají podobnou životosprávu a alkohol snad alkohol taky a jsou vp ohodě?nic jim není?

Žaludek se mi trochu zpravil  , akorat pořád válčím s břichem ,hlavně po ránů pobolívá na ruzných stranách a pořád žlutý průjem , jak jsem řekla , k doktorce jsme se v PO dostala a jako vždy mi pomohla, řekla že nemám plašit , že kdybych měla něco se slinivkou či žlučníkem byla bych v nemocnici a tečka , nehodlá se se mnou otom bavit . A na ty průjmy ..mno asi sem měla výrozu , mám držet dietu a koupit si lackobacillus tabletky na střeva ,naschle. To je vše , takže jsem na tom pořád stejně ,akorat ted do toho ještě mixuju ty tabletky ..tak snad bude líp , když o nic nejde..

STRAVA: už po několikatidením podíváním na rohlíky se mi dělalo zle , piškoty to samé , ...ale docela co jsem mohla jíst bylo jídlo co mi poradila kamarádka , nevím zda bude vhodné i pro vás - co ted trpíte víc ,ale určo mě odepište , zda by jste to jíst mohli či ne .

JIDLO: kuřecí prsa , mírně osolit nebo skoro vůbec , hrnec- do toho dát torhcu vody , a pařák na šišky - jako by jsme chtěli napařovat klasicky šišky (nemáme doma žádný napařovací přístroj totiž) - místo šišek , -rozkládat na sítko - ty kuřecí prsa , a aby to mělo trochu chuti ,nato poklást  tenkýma kolečkama broskví z konzervy , - a dusit a dusit ,jídlo je hned v páře hotové , k tomu vařený brambor a jídlo bylo výborné!!!(jako v restauraci -kuřeíc s broskví a sýrem ) prostě výborné a taky -nejhorší byli večerní chutě a hlady - na to mě moc pomohly jablka - které jsem si okroužlala ,  normálně nakrájela na měsíčky , očistila a chrupkala u televize , můžu říct , velice dobré , ikdyž to nejsou moje"klasické bramburky" u telky.

Nebylo mě po tom zle a to je hlavní.Tak třeba to někomu pomůže.Pořád se přesto že už je mi trošku líp ,bojím šáhnout po mléčných výrobcích - skrz ty průjmy , třeba jogurty, byt třeba jen aktiviu , nebo něco? nemáte stím někdo zkušenost?

203 Zlatka Zlatka | 3. února 2009 v 20:45 | Reagovat

Bylinkové kapky ze Zemědýmu lékařského si kapu 3x denně před jídlem. Dle herbáře zemědým rozšiřuje žlučové cesty, pomáhá tvorbě žluče, žluč lépe odtéká a neusazuje se do kamenů. Po půl roce užívání jsem mohla i zrušit operaci, na kterou mě doktor pořád nutil jít. Jen se musí počítat s tím, že asi tak první měsíc se příznaky spíše zhorší, ale pak se to vyčistí a je to už jen lepší.  Díky nim mi to lépe tráví a mohu si dovolit i jídla, která bych jinak nepřežila ve zdraví. Kape se pouze 6 kapiček, to je tak nepatrné množství alkoholu, že si toho tělo ani nevšimne. Čaje moc nemůžu, po hrnku jakéhokoli bylinkového čaje se slinivka hned ozývá.

204 anna22 anna22 | E-mail | 9. února 2009 v 18:18 | Reagovat

Zdravím,

mám pár otázek, které mi ještě nikdo neobjasnil:-)tak doufám, že na tomhle opravdu výborným informativním  blogu, za který chci touto cestou poděkovat, získám odpovědi. Před měsícem a půl jsem prodělala akutní zánět slinivky, byla v nemocnici, po týdnu mě propustili. Od té doby držím přísnou slinivkovou dietu (rohlíky, piškoty, mrkvové polévky..), moc si na žádné jídlo netroufám, mám strach, že bych něco takového mohla prodělat znovu. Chodím k obvodnímu lékaři na kontrolní odběry, stále mám zvýšené amylázy v moči i krvi(naposledy 2,5x)- je to po akutním zánětu normální, nebo to znamená, že už mám zánět chronický? Nechtěla bych trpět chronickým zánětem už od 22 let:-(Navíc mě i při dietě trápí bolesti břicha(ne nějak drastické, ale neustálé-bez jídla, po jídle, je to jedno), nadýmání, pálení žáhy a zácpa. Svůj stav také konzultuji s gastroentrologem, ale ten mi, i když mám tyhle zažívací potíže, nepředepsal žádné léky a celkově kromě diety nenavrhuje žádné řešení. Chci se proto zeptat zkušenějších, jestli to není chyba, jestli nemám zajít radši k někomu jinému.

Díky moc za pomoc:-) a všem přeju, ať se daří, v rámci možností, co nejlépe a držím palce.

205 hanci hanci | Web | 10. února 2009 v 19:44 | Reagovat

anna22 - tak já nevím, nejsem lékař, jen jsem měla dlouhé roky potíže. ale řekla bych, že bys měla brát trávicí enzymy - až do úplného zklidnění. Ale to ti skutečně musí říct odborník. Asi bych se zeptala ještě i dalšího gastroenterologa, aby se něco nezameškalo.

Myslím si, že to nebudeš mít chronické, jen nepřestávej moc brzy s dietou, čím déle  a čím přísnější ji budeš držet, tím dříve budeš úplně zdravá. a s jídlem začínej pozvolna, ze začátku lehčí jídla, pak budeš přidávat. Ale stejně si myslím, že moc mastná jídla a přepálený tuk - na to už bys měla dávat vždycky pozor.

I fyzická námaha škodí.

Držím moc palce.

206 Zlatka Zlatka | 10. února 2009 v 20:59 | Reagovat

anna22 - Akutní zánět jsem prodělala v létě 2007, byla jsem v nemocnici 6 týdnů. Moje zkušenost je taková, že jediné co pomůže je obrnit se velkou trpělivostí. Trávení se upravuje fakt dost dlouho. Slinivka je běh na dlouhou trať. Dnes už můžu ledacos, ale pořád se musím stravovat dietně. Jakmile to s jídlem přeženu, je mi špatně. Hančí má pravdu, smažená a těžká jídla už jsou tabu, alkohol taky. Je fakt, že jste hodně mladá, máte lepší regenerační schopnosti než já po padesátce. Časem se to srovná, ale chce to prostě trpělivost.

207 anna22 anna22 | E-mail | 11. února 2009 v 8:41 | Reagovat

Holky, děkuji vám za odpovědi a objasnění:-) Včera mě už kvůli tomu, že se mi to pořád nezlepšuje, objednala doktorka na CT, rezonanci, začíná se to došetřovat...tak aspoň něco...V dietě rozhodně polevovat nehodlám, jsem dost ustrašená:-)a smaženému ani alkoholu jsem stejně nikdy neholdovala...to mě právě na tom všem rozčiluje nejvíc, nikomu to samozřejmě nepřeju, ale když vidím kolem sebe jak nezodpovědně se někteří lidi chovají a co s prominutím sežerou a vychlastají, tak si říkám, proč to chytlo zrovna mě-bezdůvodně a bez příčiny:/

208 Pavlína Pavlína | 16. února 2009 v 15:23 | Reagovat

Tak to je super, že jsem narazila na tuhle stránku. Recepty se budou určitě hodit. Aktuálně ležím už měsíc v nemocnici, z toho 3 týdny na JIP na hranici života.

Původně jsem přišla do nemocnice na operaci žlučníku, ale po vyšetření ERCP se rozjel těžký zánět slinivky.

Nikdy předtím jsem si s tím co jím hlavu nelámala, snesla jsem téměř všechno, ale teď mám opravdu strach a informace sháním kde se dá. Okamžitě po převedení na normální oddělení, jsem zasedla k laptopu a hledám všechno co se slinivky týká.

209 hanci hanci | Web | 17. února 2009 v 18:37 | Reagovat

Anno, Zlatko, Pavlíno - všem vám moc držím palce, je důležité nic nevzdávat, trpělivost a zase trpělivost a víra, že to bude lepší - to je moc důležité. Ono je moc krásných věcí na světě i bez pestrého jídla - i když jídlo je moc fajn věc.

210 Helena75 Helena75 | 18. února 2009 v 18:17 | Reagovat

Tak pořád brouzdám po netu a hledám něco o slinivce. Už před víc jak dvěma lety mě chytly bolesti vprostřed břicha nad pupkem. Myslela jsem si, že jsem snědla něco nevhodného a že je to možná i žlučník, i když na ten trpím od 12.ti let a vždy mě spíš bolel pod pravým žebrem. No tak jsem si řekla, že si dám volnější dietu a že se to třeba spraví. Jo, měla jsem pokoj další asi tři měsíce. Pak zase ta bolest nějaký centimetr pod hrudní  kostí, která se ale rozšířila do zad a pod levou lopatku. Já myslela, že se ani nenadechnu. A zase to polevilo a dlouho nic a tak to šlo až do loňského prosince. Krátce před vánocema se to zhoršilo. Stačil obyčejný kousek rohlíku a měla jsem bolesti. Nezvracela jsem, neměla jsem průjmy, prostě tlak v břiše do zad a pod lopatku. Mezi svátky to byl děs. Všichni se kolem mě cpali, moje oči by taky jedly, ale žaludek odmítal, tak jsem hladověla. Po novém roce jsem šla k doktorce a ta mi řekla, že to může bý jak slinivka, tak žaludek, ale i žlučník. Jenomže jaterní testy ze začátku prosince byly v pořádku a na žlučník neukazovalo nic. Objednala jsem se na gastro, vytrpěla si hadici do žaludku a verdikt zněl: Helicobactera pylori, polypy na stěně žaludku, chronická gastritida. Dostala jsem dvoje antibiotika. Zrovna dnes jsem je dojedla. Mám i prášky proti překyselení žaludku. Leč bolesti jsou tu pořád. Vlastně už trpím v kuse nějaké dva měsíce. Dietu se snažím držet. Vařila jsem si zeleninu  v páře, vynechala jsem dráždivé potraviny, tuky, zjistila jsem sama, že mi dělá problém čerstvá zelenina i ovoce, cibule, česnek, pórek, dokonce snad i cuketa a brokolice. Mám pocit, že nesnesu prakticky žádnou zeleninu, ani ovoce. Je mi 33 let, měřím 164cm a vážím 54kg. Bojím se, že dost zhubnu. Je hezké se nacpat do menších kalhot, ale co zdraví? Mám malé děti, zdraví na houby. Mám už od dětství chronickou hepatitidu, teď gastritidu, jedna "šikovná" doktorka se mi postaral při zánětu uší o to, že na levé ucho neslyším, na pravé jakž takž a mám sluchadlo. Každý mi řekne:"ale prosímtě, nedělej z toho kovbojku, nejsi jediná a navíc jsi mladá tak na co si furt stěžuješ?" Já bych je poslala do háje, fakt že jo. Od dětství jsem u doktorů jako doma, jsem z toho nešťastná, nemůžu sportovat, chodit na túry do přírody, nic nevydržím. A to mám ještě špatné koleno-za rok a půl 4x na operaci. Na částečný důchod prý nic z toho není, jsem bez práce a s takovým zdravím si ji asi hned ani nenajdu. Bohužel mi končí podpora, takže asi nedostanu ani příspěvek od sociálky, nevlezu se do tabulek. Ach jo...

211 hanci hanci | Web | 22. února 2009 v 21:18 | Reagovat

Heleno - je mně tak moc líto, že tak zkoušíte. Rozumím vám tak moc dobře!

Podle mě je potřeba nechat překontrolovat jestli máte vyléčený ten Helicobacter pylori - to je hodně důležité. A podle toho pak postupovat dál. Pokud je vyléčený, tak si myslím, že bude stačit držet ještě nějakou dobu dietu a pak se to postupně všechno uklidní.

Samozřejmě nesmíte zeleninu, obzvláště česnek a cibuli, také ovoce, jen kompoty a to ještě jen některé. také tuk, hlavně přepalovaný, dělat raději ze začátku vše na teflonové pánvi bez tuku. brokolice nadýmá, není tedy vhodná, stejně jako květák atd.

Neztrácejte naději, člověk skutečně nesmí nic vzdávat, obzvláště, když má děti. Když se naučíte přijmout takový způsob života, jaký jste nucená vést, budete spokojená. Snažte se v něm najít to nejhezčí a nejzajímavější. Pak se zklidníte a budete šťastná i s problémy, které máte a nedají se odstranit. Věřte mi. Když jsem ochrnula a patnáct let jsem došla bez velkých bolestí jenom půl hodiny, byla jsem zoufalá. K tomu mnoho dalších věcí - a bylo mně 43. Ale velké zdravotní potíže, včetně četných operací mně začaly, když mně bylo 36. Přesto vám můžu říct, že jsem šťastná a jsem přesvědčená, že kdybych neonemocněla, nedošla bych k mnoha dobrým věcem, ke kterým jsem došla právě díky své nemoci. Dnes ji beru jako podání pomocné ruky.......

Držím vám moc palce, hlavně to nesmíte vzdát, musíte si najít jiné radosti, než vidíte u zdravých lidí. Snad mně rozumíte správně. Moc vás zdravím.

212 Lucka Lucka | E-mail | 24. února 2009 v 18:30 | Reagovat

Dobry den potrebovala bych poradit ma petileta dcera ma zanet slinivky je to sice paradox,ale ma :o(...Chtela bych poradit par receptu nebo nejakou dobrou kucharku na tuto dietu.Dekuji

213 sandra kopova sandra kopova | E-mail | 24. února 2009 v 18:34 | Reagovat

Děkuji za recepty,právě jsem se vrátila domu z 12 denni hospitalizace se slinivkou. Mám ji pořád hodně podrážděnou,takže s normalni stravou nemam pocitat do budoucna.Ještě porad jsem ze vseho docela vydesena..a jak vidim tak asi stejne jako vsichni byli v teto situaci.

214 sandra kopova sandra kopova | E-mail | 24. února 2009 v 18:40 | Reagovat

Jinak jsem byla docela prekvapena neschopnosti lekaru..10 dni jsem byla na kapackach a az v momente kdy jsem jim rekla ze odejdu na reverz a pujdu do jine nemocnice tak me behem jednoho dne poslali na ultrazvuk,rezonanci a gastroskopie. Navíc mám před maturitou tak mám docela strach co bude.Tak ci onak,do nemocnice se nechci vratit hodne dlouho.

215 Helena75 Helena75 | 25. února 2009 v 10:28 | Reagovat

Hanci-moc děkuji za krásné  povzbuzení, opravdu to potěší u srdíčka:-) Ještě jsem nedobrala léky, tak zatím na ten helicobacter jít nemůžu, jestli ho ještě mám nebo ne. Předevčírem jsem měla zase příšerné bolesti pod levým obloukem, a to jsem snědla jen kousek rohlíku a vypila postupně asi litr a půl bylinkového čaje, na nic jiného jsem chuť neměla. Bylo mi tak krátce po snězení rohlíku. Ale přešlo to. Včera mi bylo zase tak dobře, že jsem měla chuť skoro na všechno, ovšem skrz vyzkoušené bolesti jsem odolala a jedla s rozumem. Teď mi pošťačka donesla doporučenou obálku-od jedné paní z maminkovského serveru jsem si objednala knížečku s recepty pro nemocnou slinivku. A když jsem ji prolistovala, zjistila jsem, že ty potraviny budou z velké části mě šité na míru. Když jsem si totiž pročetla jaterní, nebo žaludeční dietu, tak spoustu potravin v nich uvedených mi dělá zle. Kdežto na slinivku mi to dost pasuje a je to prostě celkově šetrnější, tak se budu šetřit raději podle ní. Určitě tím nic nezkazím. Vidím, že si taky se zdravím "užíváte". Máte pravdu- je potřeba vidět i v tom nehezkém něco pozitivního. Jídlo není střed života a jsou i jiné věci, kterým se dá věnovat. Jsem věřící, a tak i to mě pomůže se dívat na své nemoci jinak. Mám zálibu v psaní, pletu košíky z novinového papíru, ráda sleduji hezké dokumenty, nebo filmy, nebo si jako ženská občas udělám něčím radost. O čem by ten život jinak byl, kdybych ho měla celý probrečet, že se mi v něm jinak nedaří, že? I když ty chvilky občas mám, úplně se tomu vyhnout nedá:-) Mějte se všichni moc hezky a úspěšný boj s nemocemi a doktory:-)))

216 martas martas | E-mail | 25. února 2009 v 12:29 | Reagovat

jak je to s olivovym olejem? diky

217 Marek Marek | 25. března 2009 v 18:58 | Reagovat

Nazdárek , měl jsem zánět slinivky avšak doktor říkal ,že byl slabší formy. Je mi 20let a rád si s kamarádama o víkendu vyrazím někam zapařit. A proto bych se zeptal jak je to s alkoholem a kouřením. Zda si můžu něco dát zapálit si cigaretu a užít si jako každý mladý muž. prosím odpovězte ....jinak přeji všem hodně zdraví

218 anna22 anna22 | E-mail | 25. března 2009 v 19:15 | Reagovat

čau marku, asi bude nejlepší se zeptat doktora, stejně asi budeš chodit na nějaké kontroly krve nebo tak..ale každopádně vzhledem k tomu, že alkohol často záněty slinivky spouští, měl by sis ho asi na nějakej čásek odpustit..jak je to s cigárama nevím..jinak tě chápu, je mi 22 a už mě taky nebaví že kvůli slinivce teď dělám kámošům pořád řidiče..:))

219 folltyn folltyn | E-mail | 1. dubna 2009 v 18:37 | Reagovat

Děkuji autorce za praktické rady.

Já netrpím nemocemi, mé vitamíny jsou slivovice,česnek a cibule. Moje paní však potíže má a občas když si dopřeje, tak se slinivka ozve. Jenže chuť na něco dobrého ji, vždy po týdnu přemůže, zpočátku jsem si dělal starost, ale teď si říkám, když můžeš tohle to by jiní byli v pánu.Teď je zase hodná, tak jsem si tu opsal pár receptů na dietku. Můj děda měl cukrovku na kterou nakonec neumřel, zemřel na odbornou péči lékařů, přesto ze strachu nikdy neochutnal jednu malinu,jahodu nebo pivo. A tak mám pro to malé zhřešení pochopení.

220 hanci hanci | Web | 2. dubna 2009 v 15:55 | Reagovat

Lucko, jiné recepty, než které zde uvádím, nemám. Musíš se asi podívat i jinde a sestavit si pro dcerku malou kuchařku, která bude vyhovovat jenom jí. Každý reaguje jinak. Držím moc palce.

Sandro - vždycky jsem si myslela, že se tak nemožně chovají lékaři jenom v mém případě. Až tady se dozvídám, že je to docela běžné. Taky držím palce.

Heleno, mně to taky dalo hodně práce, než jsem dospěla tam, kde dnes jsem. Vydrž! Všechno bude nakonec lepší, než se teď zdá.

Martas - záleží, jak velké potíže máš - já jsem nesměla vůbec žádný tuk. Nejlepší je to vyzkoušet - v malém množství.

Marku - raději bych s konzumací alkoholu nějakou dobu počkala, být tebou. Na slinivku se alkohol nesmí. Ale pokud se úplně uzdravíš - kdo ví. Anna22 má pravdu.

foltyn - nejhorší je právě to, když se dieta naruší nějakým zakázaným jídlem. Vše se vždycky vrátí zpátky. Pokud se jedná jen o "malé zhřešení" - v době klidu, pak se nic neděje. Ale není dobré to přehánět.

Všechny zdravím.

221 olga olga | E-mail | 3. července 2009 v 19:20 | Reagovat

ahojky jsem na tom podobně jako vy všichni.Mě poslali domů z nemocnici a odkázali mě na internet po dotazu co jíst.Takže jsem po 10 dnech strávených na kapačkách začala pomalu jíst,vánočku dietní,veku a rohlíky pouze jeden den staré,výborná je dušená mrkev s trochou soli,brambory na páře,rýže na vodě s trochou soli,můžu i merunkový jam,na grilu rybu,kuřecí maso jak na grilu tak vařené,jako přílohu si dávám červenou řepu.piju jen čaje a vodu bez bublinek se štavou,piškoty,aktimel,jogurt pouze bílý a do něj si dám bud kukuříčné lupínky a nebo jam pro lepší chut.jo a dětskou šunku.Jíst pomalu,nejlépe tu stravu úplně rozmělnit v puse.Pokud jím oběd dávám si pangrol.Po té mě břicho netlačí.Snad dělám vše správně.Děkuji za rady a nějaké své přikládám OLča

222 Lenka Lenka | E-mail | 9. března 2010 v 12:16 | Reagovat

Dobrý den! Stejně jako Vy hledám nějaké stránky, kde bych našla nějakou dobrou knihu s recepty. Manžel je velmi těžce nemocný a musí proto držet velmi přísnou pankreatickou dietu. Doma mám 2 kuchařky (spíš by se dalo říct dva sešítky)a to Diety při onemocnění slinivky břišní (vydavatelství MAC, ISBN 80-86783-07-3, Lubomír Kužela, Tamara Starnovská, 2004) a Dieta při vleklém onemocnění slinivky břišní (Triton,ISBN 80-7254-412-8, Olga marečková, Eva Patlejchová, Markéta Hovorková,2003). . z uvedených se nám osvědčila lépe, dieta je přísnější! Pokud budete i Vy mít typ na nějakou dobrou kuchařku nebo stránky s recepty, budu moc ráda. Lenka Müllerová

223 Lenka Lenka | 9. března 2010 v 12:20 | Reagovat

z textu mi vypadla 1 - lepší kuchařka je ta 1.

224 hanci hanci | Web | 9. března 2010 v 18:44 | Reagovat

[222]: Lenko, držím vašemu manželovi palce a vám taky. - Nic jiného, než co jsem napsala tady na blogu, nevím. Já jsem musela držet skutečně hodně přísnou dietu. Např. to co píše Olga, to bych bývala vůbec jíst nemohla. ale každý snáší nebo nesnáší něco jiného, je potřeba si vše vyzkoušet. Moc zdravím.

225 misorp misorp | 31. března 2010 v 16:28 | Reagovat

[222]: hoj taky mám problémy se slinivkou nedávnojsemsi musela v noci volat sanytu. Bohužel slinivka reaguje jak chce a může se rozjed i po suchým rohlíku. Mě se osvedčuje Pangrol s helicitem + třzalkový čaj.jinak recepty si sestavuji sama. podle toho jak se cítím v tom mám asi výhodu oproti chlapům = sama si upravuji jídlo

226 Lotte Lotte | 9. dubna 2010 v 21:13 | Reagovat

Dobrý večer Hanči. Píšu zde poprve, ale mám Vaši stránku již 2 roky v mých oblíbených stránkách a vracívám se k ní.
Myslela jsem, že v otázce Slinivky nepokračujete, ale jak vidím, dáváte rady všem, kteří zde píší.
Je smutné, že dietní recepty pro slinivku nejsou dostupné na netu tak, jak ostatní recepty, kterých je strašně moc.
Zítra se sem vrátím a i já zde napíšu své zkušenosti s operací slinivky a následnou léčbou a péčí. Dobrou noc a zdravím Vás srdečně Lotte

227 hanci hanci | Web | 10. dubna 2010 v 22:21 | Reagovat

Všem se omlouvám, ale už sem asi nebudu psát. Daří se mně dobře, pomohla mně homeopatie - potíže mně způsoboval jednoznačně helikobakter pylori, který mně zjistili opakovaně v laboratoři, ale nesnášela jsem klasickou léčbu. Před asi třemi roky jsem začala užívat homeopatii na úplně něco jiného, ale byl to antibakteriální přípravek - a pomalu jsem začala pociťovat zlepšování právě i v oblasti zažívání. užívala jsem ten preparát skoro tři roky a teď jsem prakticky bez problémů, mohu jíst téměř všechno (dělá mně potíže jenom cibule, česnek, paprika) a trávicí enzymy beru jen sporadicky - 1/4 Pangrolu 20000 - občas - 1-2x za den, někdy ani to ne. Ale s jídlem to nepřeháním, moc si považuju toho, že mohu jíst chleba, zeleninu, ovoce..... Jsem šťastná, po těch víc jak 20 letech příšerné diety bych nikdy nevěřila, že se takovýhle "zázrak" může stát, a zrovna mně!!
Všechny moc zdravím - a doufám, že si tady budete dál předávat svoje zkušenosti a rady. Všem přeji zlepšení stavu.

228 Zdena Zdena | E-mail | 11. května 2010 v 23:56 | Reagovat

[214]:Ahoj všem.Je mi 34 a zjistili mi chronický zánět slinivky a paradox je že i jícnu,ale prý to stím nesouvisí.Slinivka....nevěděla jsem pořádně co to je,teť nesmím prý tučná jídla atd... od včera beru enzimy a tlačí mě jako u žaludku. Nevím jestli to je s léků nebo s jídla snažím se jíst jak mě řekla doktorka,ale jako nemám přehled co můžu a co ne. Můžete mě někdo prosím poradit nějaké recepty a jestli můžu chleba? Moc děkuji.Jsem stoho na nervi bojím se jak to zvládnu a nikdo mě nepomůže.Děkuji moc!

229 katerina katerina | E-mail | 31. srpna 2010 v 19:41 | Reagovat

[106]:Snad by k tomu nevadila pro jednou zmrzka. Třeba od Nestlé a vyhrajte víkendový pobyt dle Vašeho výběru. zmrzliny-nestle.cz

230 Jana M. Jana M. | Web | 30. ledna 2011 v 21:41 | Reagovat

Všechny zdravím, jsem půl roku po zánětu slinivky a žlučníku, strávila jsem 3 týdny v nemocnici a dlouho držela dietu dost přísně. Teď pomalu začínám zkoušet, ale stále jím zdravě a dietně. Začala jsem psát blog s recepty, protože jsem chtěla lidem ukázat, že zdravě jíst neznamená jíst blafy a taky pomoct těm, kteří mají problémy se slinivkou. Tak se mrkněte, třeba to pomůže: http://slinivkovygurman.blogspot.com/
jen upozorňuji, že všechno nemusí sednout každému, je to hodně individuální.

231 Tereza Tereza | E-mail | 11. března 2011 v 16:45 | Reagovat

Hezký den,objevila jsem vaše stránky nedávno a máte můj velký obdiv.Před 4 měsíci jsem se dozvěděla,že mám akut.zánět slinivky břišní-zánět způsobil kamínek ze žlučníku. Do té doby jsem ani nevěděla, že nějaký kamínky mám. Stalo se mi to poprvé-a hned to odnesla slinivka.Nyní už mám na slinivce nález upraven a jsem objednaná na operaci žlučníku. Držím žluč. dietu a nemůžu pořád věřit tomu, že to je na celý život- je mi teprve 32 let.Je to nespravedlivý, chtěla bych se s někým podělit o pocity s tohoto onemocnění,ale do žádných diskuzí nikdo moc nepřispívá.Tady byla v roce 2007 výměna názorů a poznatků, a tak nevím, jestli to tu ještě funguje.Přeji pěkný den.

232 hanci hanci | Web | 13. března 2011 v 12:57 | Reagovat

[231]: Terezo, nepropadejte panice, myslím, že když nějakou dobu vydržíte držet dietu, všechno se vám postupně urovná a budete moci jíst normálně. Důležité je vydržet hned na začátku, čím přísněji budete pravidla doržovat, tím dříve budete v pořádku.
U mně se - bohužel až po 27 letech - přišlo na to, že původcem všech mých zažívacích potíží byl Helikobakter pylori, který mně byl laboratorně prokázaný už v polovině devadesátých let, ale z lékařů tomu nikdo nepřikládal důležitost. Teď ho mám konečně přeléčený a mohu jíst prakticky všechno, ale stejně to nepřeháním, považuji si, jak pestrou stravu teď mám.
Držím vám moc palce a srdečně zdravím.

233 Tereza Tereza | E-mail | 24. března 2011 v 19:40 | Reagovat

Hezký den,děkuji vám za slova povzbuzení.Jsem ráda,že už máte pestřejší jídelníček,i když je to až zarážející,že na to přišli až po tolika letech!Já pročítám diskuze ohledně zánětu slinivky,ale pořád nevím,zda se z vyléčeného akutního zánětu může vyvinout chronický?Prodělala jsem ho jednou.Stále nad tím musím myslet,jak to je.Budu ráda za každou radu.

234 Michal 26 Michal 26 | E-mail | 24. července 2011 v 20:41 | Reagovat

Dobry den,
Je mi 26 let a mam problemy již od prosince. Po ruznych vysetreni sono, kolonoskopie, gastoskopie, ct a endosono slinivky, me nakonec poslaly na dechovy test na funkci slinivky a zjistili ze mi spatne pracuje. Snížená zevne sekreticka funkce pankreatu.(Frustní chronicka pankreatitida). Držím dietu asi 4 mesice a zadne zlepseni. Momentalne mam opet bolesti pod levym zebrem. Zhubnul jsem uz 12 kg hruza. Uz ani fakt nevim jestli se z toho dostanu. Budu rad kdyz mi nekdo napisete treba na mail. Budu rad za kazdou radu. S pozdravem Michal.

235 hanci hanci | Web | 24. července 2011 v 22:11 | Reagovat

[234]: Michale, je těžké něco radit. Mně nejdříve zjistili přesně tutéž diagnozu, kterou uvádíte vy. Po 27 letech přísné diety, bolestí, záchvatů, bolestivých vyšetření - a hubnutí (nakonec jsem vážila 54 kg), jsem se vyléčila během jednoho týdne. Totiž - když mně už v r. 1996 zjistili, že mám Helikobakter pylori, řekli mně, že se na to neumírá a mohu s tím klidně žít. Že mně to nemůže způsobovat zažívací potíže, které mám. Před pár měsíci jsem si sama sehnala léky - trojkombinaci, kterou se léčí právě Helikobakter pylori, užívala jsem je týden - a jsem úplně zdravá. Přibrala jsem už 18 kg, mohu všechno jíst, nedržím žádnou dietu. - Ale to je můj případ!!! Je dobře si nechat vyšetřit úplně všechno - právě i např. ten Helikobakter pylori. Taky by bylo dobré nechat si udělat vyšetření na boreliozu a chlamydie. To jsou bakterie, které způsobují mnoho potíží. Nevzdávejte to, já jsem se trápila 27 let!!! a teď mohu jíst všechno. A na to už jsem vůbec nevěřila. Moc dobře vím, co obnáší přísná dieta a vše co je spojené se slinivkou. Nikdy jsem nebyla bez bolesti. Ale vzdát člověk nesmí nikdy nic. Věřte. Obzvláště ve vašich letech. Uvidíte, že bude zase dobře. Držím vám palce a srdečně zdravím.

236 Michal 26 Michal 26 | E-mail | 25. července 2011 v 21:22 | Reagovat

Zdravím Vás. A jsem moc rád že jste mi odepsala. Tak ten helikobakter jsem mel v lednu taky a dostal jsem na to prasky. A po nejake době mi dělali dechovy test a helikobakter už se v něm neprokazal. No ležel jsem nejakou dobu v Olomouci ve vojenské nemocnici a dělali mi testy ruzne i na hepatitidy a pod. Takže snad i na boreliozu ale raději se na to jeste zeptam. Na chlamidie si teda jestě zajdu na urologii at uz mam vsechno.
Chtěl jsem se Vás ještě zeptat, tenkrát když Vám sdělili diagnozu se slinivkou, řekli Vám z čeho to máte? Mě jeden doktor řekl že je to dědičné a druhy zase že se tohle muže udělat po chřipce či angíně. Tak nevím moc se mi tohle nezdá.
Jsem hodně stresující člověk a všechno si moc beru. Osobně si myslim že za tohle všechno u mě muže stres.
Jinak mě opravdu těší že aspon Vám se ted daří dobře, po 27 letech to ani neni možne. Jestli to bude i u mě taková doba:-( Mějte se krasně a určitě napište. S pozdravem Michal.

237 hanci hanci | Web | 26. července 2011 v 13:40 | Reagovat

[236]: Michale, ty chlamydie mohou být právě plicní!! - a ne přenášené pohlavním stykem. Ty plicní se přenáší kapénkovou nákazou - jako např. chřipka nebo rýma. Bohužel. Kdo má slabší imunitu, tak je asi bezpečně dostane. - Takže - mně je zjistili normálně testem z krve.  A dělají v organizmu pěknou paseku, stejně jako borelie. Bolesti kloubů, svalů, vyčerpanost, zažívací potíže a mnoho dalších ...........
- Ten dechový test - tak tomu moc nevěřím. Moje kamarádka ho také absolvovala, prý je naprosto v pořádku, řekli jí. Za cca tři měsíce jí praskl žaludeční vřed a při gastroskopii jí zjistili právě Helikobakter pylori. Takže ten dechový test fakt není stoprocentní.
- Máte pravdu, psychika dělá své. Nedivím se vám ve vašich letech, já jsem taky panikařila, dost dlouho. Je důležité se nad problém povznést, ale když ono to jde tak těžko!
Můj otec zemřel na rakovinu slinivky -  nikdo mně neřekl, z čeho to mám. Mně to původně začalo po třikrát po sobě předepsaném Furantoinu - dostala jsem zánět žlučníku, pak začaly problémy se slinivkou......... Ale vážně nevím, čím to vše začalo, prožila jsem velké životní trauma před tím......... Jakmile se oslabí organizmus, oslabí se imunita a projeví se kde co - zřejmě jsem pak dostala ten prokletý Helikobakter. Zjistili mně ho až v r. 1996.
Myslím, že pro vás bude hodně důležité se, jak jen je možné, zklidnit. Přijmout to a pak se to začne vše zlepšovat. Je to těžké, moc dobře to vím a stále s tímtéž bojuji - teď mám obrovské problémy s chronickou boreliozou a plicními chlamydiemi - mám trvalé bolesti celého těla, dusím se atd., atd. Taky občas padám na duchu, ale moc se snažím to zvládnout.

Když budete chtít, napište mně mail: tureczka-zavináč-seznam.cz. Ten zavináč vypisuji, abych nedostávala množství hloupých mailů, ty pomlčky tam, samozřejmě, nepatří.
Držím vám moc palce a neztrácejte naději - to je to nejdůležitější. Srdečně zdravím.

238 Jana M. Jana M. | E-mail | Web | 27. července 2011 v 21:49 | Reagovat

Zdravím Vás, když jsem si teď přečetla, že Vám začaly problémy po Furantoinu, úplně mě to nadzvedlo ze židle. Já jsem měla středně těžký zánět po Nitrofurantoinu - týden po té, co jsem ho začala brát a urolog, který mi ho předepsal to bagatelizoval - jakože kdoví, co jsem snědla a pila apod. Bylo mi řečeno, že jsou to jedny z nejšetrnějších antibiotik!! Tak neškodné asi nebudou. Přeji Vám všem hodně sil v boji za Vaše zdraví. Mně moc pomohla čínská medicína - akupunktura a pití čínských bylin. Doporučuji! Jana

239 hanci hanci | Web | 2. srpna 2011 v 23:37 | Reagovat

[238]: Taky vás srdečně zdravím. Zkoušela jsem vám napsat odpověď obratem, ale nevím proč, nešla odeslat.
Nitrofurantoin neznám, možná už není tak škodlivý, ale Furantoin byl, bylo to o něm známé.
Já už mám zažívání v pořádku, teď bych se potřebovala zbavit borelií a plicních chlamydií - s tím tedy bojuji ze všech sil. Věřím, že to dokáži.
Mějte hezké letní dny.

240 Pepa Pepa | 27. srpna 2011 v 8:08 | Reagovat

Zdravím, tady má paní s nemocnou slinivkou web se spoustou receptů...
http://www.varimezdrave.cz/recepty/pro-oslabenou-slinivku
Přeji všem brzké uzdravení
P.

241 Sára Sára | 4. listopadu 2011 v 14:17 | Reagovat

Zdravím všechny slinivkáře. Já jsem se dneska po krevních a moč testech dozvěděla, že mám podrážděnou slinivku. V krvi se to neprojevilo, pouze v moči. Vylekalo mě to, protože jsem do této doby nevěděla, že může být problém s něčím tak pro mě ,,neviditelným" jako je slinivka (spíš jsem měla strach z rakoviny žaludku, bolest pod oběma žebry, průjem, říhání...).. No a bum, je to ona. Doufám moc, že se to nerozšíří do zánětu a já budu brzy zdravá a moci jíst to, co mi chutná.

Přeji Všem jen moc zdraví!

242 KM KM | 24. února 2012 v 8:51 | Reagovat

[229]:
Tady reklamu na zmrzlinu? To ses asi zbláznila, ne?

243 Jana Jana | E-mail | 14. září 2012 v 12:03 | Reagovat

Zdravím všechny " slinivkáře ". Dnes jsem náhodou natrefila na tu stránku, kde si radíte a pomáháte kam se obrátit a kde co nového zjistit. Mám manžela, který v letošním roce prodělal akutní zánět slinivky břišní, první v únoru a druhý v červnu, kdy ležel v nemocnici 2 měsíce. Nikomu nic takového nepřeji, bylo to hrozné. Sháním proto pořád nějaké nové recepty, abychom mohli jeho jídelníček rozšířit. Než si člověk na to přísně dietní vaření zvykne, chvíli to trvá. Budu ráda, když mi některá(ý) z vás pošlete taky nějaký ten receptík. Děkuji moc a všem přeji hodně zdraví a držte se. Jana

244 ema ema | E-mail | 5. listopadu 2012 v 0:31 | Reagovat

[241]:paní Jano co ta Vaše slinivka,je to už vyléčené,já jsem na tom jako  Vy ,ale říkám si co se asi změnilo(u Vás) za rok a jak budu natom já?

[24

245 ema ema | E-mail | 5. listopadu 2012 v 0:33 | Reagovat

[241]:Jak se Vám "letos" daří,jsem na tom jako Vy,zlepšilo se to? Napište! dík E.

246 hanci hanci | Web | 10. listopadu 2012 v 18:43 | Reagovat

[245]: Emo - nevím přesně, jestli oslovujete Janu - nebo mě -  jsem totiž také Jana - jenom na blogu si říkám "Hančí" - ale odpovím vám - já jsem ÚPLNĚ vyléčená - vše mně způsoboval helikobakter pylori - a doktoři ho nechtěli přeléčit - nakonec jsem si to zařídila sama - za týden jsem byla zdravá, přibrala 20 kg, jím úplně všechno!!! - Držím všem palce a srdečně zdravím.

247 ema ema | E-mail | 10. listopadu 2012 v 19:10 | Reagovat

Díky ,že jste odpověděla,sledovala jsem jak bojujete s nemocí§ teď se to týká i mne a po všech vyšetřeních ,mám stále bolesti .Ema

248 hanci hanci | Web | 10. listopadu 2012 v 20:10 | Reagovat

[247]: Abych se nenudila, zhoršuje se mně onemocnění plic, šíleně se dusím - mám obstrukční vadu plic stř. stupně - přestože jsem naprostý nekuřák - ale prý může být příčina jednak v dětství prodělaný černý kašel - a otec, silný kuřák. Kdo ví.......
Srdečně zdravím a přeji, aby vám bolesti přestávaly - nevzdávejte to.

249 ema ema | E-mail | 10. listopadu 2012 v 22:00 | Reagovat

Drž te se,je to asi taková zkouška co člověk vydrží!Mně zemřela dcera a říkávám si proč já ,a proč někdo né?Jsem asi už starší než Vy ,ale Vaše uzdravení,BUDE E.

250 ema ema | E-mail | 10. listopadu 2012 v 22:05 | Reagovat

[Sleduji tento blog, a říkám si zda už je Vám lépe?241
Držela jste pořád dietu a držíte ji  ještě? Prý je to na doživotí,to už si asi nikdy  dobře nepochutnám!

251 hanci hanci | Web | 11. listopadu 2012 v 14:46 | Reagovat

[250]: Jak píši výše - mohu jíst všechno, ale u mě to způsoboval helikobakter pylori - ten dráždil jak žlučník, tak slinivku....... po vyléčení jím všechno - samozřejmě, že to nepřeháním, vždycky jsem jedla střídmě, ale mohu jíst i v restauraci, což skoro těch 30 let byl jen sen. - Přeji hodně sil a srdečně zdravím.

252 marru marru | 26. prosince 2012 v 15:24 | Reagovat

Sleduji tento blog a mám také problém se slinivkou. Mám za sebou vyšetření žaludku které nic neprokázalo, ale přesto mi lékař napsal Lanzul a Spasmomen an bolesti. Ultrazvuk už mi 10 let ukazuje chronický zánět slinivky. bolesti mám stále silnější pod levým žebrem , ale ani při opětovné návštěvě gasroenerologa při ktré mi byla odebrána krev se nic nenašlo. Mám 20 let po operaci žlučníku a 11 let po operaci rakoviny. Jednu mi odebrali a od té doby se mé potíže táhnou, ale poslední měsíc s e bolesti stupnují a já jen běhám po doktorech.Moc Vám fandím a chci se zeptat, měla jste při potížích také v noci bolesti spojené s nočním pocením ?? díky za odpověď.

253 marru marru | 26. prosince 2012 v 15:26 | Reagovat

Odebrali mi jednu ledvinu. nějak to tam vypadlo

254 hanci hanci | Web | 26. prosince 2012 v 16:41 | Reagovat

[252]: Je těžké něco odpovídat. Nikdy nemůžete brát v úvahu potíže druhých, nikdo není stejný, každý reaguje jinak. Já jsem se potila, ale přišlo se až po mnoha letech na to, že mám chronickou boreliozu - ta způsobuje taky zvýšené pocení. Být vámi, snažila bych se najít si jiného odborníka, když vám ten stávající nepomůže. Dělali vám odběr na Helikobakter pylori? Ten dráždí taky slinivku, samozřejmě hlavně žaludek, dvanácterník... Přeji hodně sil a trpělivosti. Srdečně zdravím.

255 marru marru | 27. prosince 2012 v 18:36 | Reagovat

moc díky za reakci na můj dotaz, dnes jsem opět jezdila po různých vyšetřeních zítra mám volat na výsledky tak jsem zvědavá ještě jednou díky ....

256 Martin Martin | E-mail | 3. ledna 2013 v 14:26 | Reagovat

Zdravim chtělbych se zeptak na nějakou radu o sladkych  virobku jestli  mate nějakou skušenost jinak mam dijetu slinivku mam v normě . dik za odp.

257 jarča jarča | E-mail | 29. ledna 2013 v 15:07 | Reagovat

hezký den, mám také problémy se slinivkou, snažím se seskupit lidičky ,,slinivkáře,, na fb. založila jsem skupinu, přidejte se k nám, snažíme se řeši všední i nevšední starosti s tímto onemocněním
http://www.facebook.com/groups/401975989887546/

258 jarka jarka | E-mail | 8. února 2013 v 20:03 | Reagovat

mám stejný problém, stále zvýšené amylázy, dieta, nic se semnou nedělá, už dva měsíce mě to pořád bolí. když jím, když nejím, jsem nafouknutá. dělám všechno jak se má, suchary, bez tuku, mrkev, jablka...  bolí to stále :( Přidejte se k nám na fb: onemocnění slinivky břišní

[204]:

259 Iveta Iveta | E-mail | 17. května 2013 v 18:33 | Reagovat

Ahoooj vsichni,

Jen vy vite jak je dulezite si vymenit zkusenosti, ja to docenim behem par chvil, dnes po CT atd to vypada na podrazdenou slinivku, s kterou se mirne trapim porad.

Smim se zeptat zda se vam nafukuje brisko?

Vse co se dovim a bude obecneji prospesne se budu pridavat...

Vsem vam  vrely dik!

260 Tamara Tamara | 9. července 2013 v 20:45 | Reagovat

Pokud máte problémy se slinivkou, tak tady jsem našla diskusi-třeba vám pomůže-fakt že z diskusí se někdy člověk víc dozví než když si přečte nějaký článek-http://slinivkabrisni.cz/diskuze-poradna.html
Ale třeba zde na těchto stránkách najdete i v menu, to co potřebujete vědět.

261 šárka331 šárka331 | E-mail | 29. května 2014 v 21:43 | Reagovat

Dobrý večer,moc by mě zajïmalo jestli při onemocnění slinivky můžu jíst listové těsto.

262 hanci hanci | Web | 29. května 2014 v 21:47 | Reagovat

[261]: Dobrý večer - myslím si, že ne - je moc tučné - je to samé máslo, ne? - Ale stejně to záleží o jaké onemocnění se jedná a v jaké míře je. Nejlépe je se poradit s lékařem - popř. si vyzkoušet, co jíst můžete a co ne. Držím palce.

263 Zdeňka Zdeňka | E-mail | 5. srpna 2014 v 18:54 | Reagovat

Přítel měl akutní zánět slinivky před měsícem. Občas má po jídle bolesti břicha. Může si vzít algifenové kapky na zmírnění bolesti?

264 hanci hanci | 6. srpna 2014 v 12:06 | Reagovat

[263]: Včera jsem nezapínala PC, tak se omlouvám, že odpovídám až dnes. Já mám s Algifenem ty nejlepší zkušenosti, vlastně ho užívám proti bolesti téměř výhradně. (Jen na klouby ne.) Ale stejně to má každý jiné, nejlepší je vše opatrně vyzkoušet.Je dobré držet delší dobu dietu, ta nejlépe a nejrychleji vyléčí. Držím palce a srdečně zdravím.

265 Aleš Aleš | E-mail | 28. ledna 2015 v 12:53 | Reagovat

[210]: Vaše potíže bych odhadl, že jsou způsobeny prvoky neboli parazity. Doporučuji Vám zadat do vyhledávače Ing. Hana Bláhová a zjistit si kontak někoho z této skupiny. Mohli by vám pomoci. Potíže se slinivkou mohou být způsobeny rovněž paratity, améby, lamblie, kteří jsou uvnitř a způsobují potíže. Vyšetření se provádí biorezonancí a odhalí v jakém orgánu a jaký organismus tam je (viry, bakterie, plísně, parziti) Po té následujé léčba informatiky Joalis, potom antihelmetiky aj. S touto léčbou mám zkušenosti a moje rodina. Syn měl třeba od narození neustálé záněty ucha a záněty plic. Bylo odhaleno, že má helmity. Dostal informatika a antihelmetia. První výsledky jsem u něho viděl po týdnu. Nádhera. Aleš

266 hanci hanci | Web | 28. ledna 2015 v 13:21 | Reagovat

[265]: Dobrý den - děkuji za komentář. Naprosto se s Vámi ve všem shoduji - píši o zlepšení mého zdravotního stavu v dalších článcích - měla jsem Helikobakter Pylori a mám ho vyléčený - o metodě dr. Jonáše píši zde: http://hanci.blog.cz/1409/metoda-dr-jonase
Této metodě vděčím za svůj život - bohužel, málokdo ji zná.
O slinivce píši ve více článcích v rubrice "slinivka".
Přeji vše nejlepší a srdečně zdravím.

267 alena alena | E-mail | 25. listopadu 2015 v 13:03 | Reagovat

Nejlepsi je kdyz navstevujete nutricniho poradce,on se vyzna a tak vy co na slinivku muzete a nemuzete ja stim taky trpim,je to sice drahe ten poradce ale co jineho zbyva!!

268 hanci hanci | Web | 26. listopadu 2015 v 9:51 | Reagovat

[267]: Děkuji za komentář, ale jak píši v předešlém komentáři - měla jsem chybnou diagnózu, neměla jsem nemocnou slinivku, ale Helikobakter Pylori, a ten mám vyléčený, takže už se zažíváním nemám žádné potíže. Držím Vám palce, abyste měla co nejméně problémů a bolestí.

269 petra petra | E-mail | 8. dubna 2016 v 18:49 | Reagovat

Ahoj chtěla jsem poprosit slinivkáře zde o radu - zajímá mne, jestli kdokoli z vás trpí nebo trpěl u slinivky i na noční pocení, zvýšené teploty (mezi 37,1 - 37,5), hubnutí a celkovou vyčerpanost a velkou únavnost po troše námahy či delší chůzi? a také mne zajímá jestli někdo z vás mívá nafoukllé břicho jako balon a bolesti zad, mne to pořád drží nalevo pod žebry - v oblasti zlustého střeva a ledvin. Mám trochu potíž s dietou protože držím i bezlepkovou a bezmléčnou - se kterou bojuji protože ji nemám prokázanou - ale přesto ji držím nebot mi žádný lékař s tím ještě nepomohl. Již po několikáté mám zvýšenou amylazu. Stále se u mne řeší co mi je, vážím 46 kg (160cm) 32 let, děkuji za radu i názor na mail, budu moc ráda, jsem zoufalá, děkuji Petra

270 hanci hanci | Web | 8. dubna 2016 v 21:48 | Reagovat

[269]: Milá Petro, doufám, že Vám někdo ze slinivkářů napíše. Ale chtěla bych Vám dát ještě jeden tip navíc - nechte se vyšetřit na pracovišti dr. Jonáše - určitě Vás mnoho potíž, které teď máte, přejde, pokud se budete řídit jeho radami.
Nevím, jestli užíváte Pangrol nebo některé jiné enzymy, které by Vám určitě pomohly při trávení potravy. Držím Vám palce a srdečně zdravím.

271 Ivana Ivana | E-mail | 27. června 2016 v 17:20 | Reagovat

Dobrý den všem!!!Druhým rokem bojuji se slinivkou a je to čím dál horší!!!Nález zní:Nádorovitý zánět na dvanácterníku,zasahující na hlavu slinivky a tenkého střeva.Co 2 měsíce mě berou vzorky,zda je to nezhoubné!?Operovat mě nikdo nechce,jelikož je to riskantní místo a prášky mi zabírají chvilku.Nikdo mě není schopen říci,co správně jíst,ikdyž držím dietu,mám záchvaty několikrát za den a v noci ani nemluvím...je to příšerné!!!!Pokud je tu někdo s dobrým nápadem,tak prosím o rady!!!

272 Ivana Ivana | 27. června 2016 v 17:29 | Reagovat

[269]:Já reaguji,ano teploty mám také,pak zimnici,ale při tom se potím,někdy zvracím,jindy né,bolest je v celém břiše až do zad,křeče a nafouklé břicho!!!
S tím mlékem jsme na tom stejně,piji kozí,ale i to mi občas dělá problém!Máme vše domácí,vejce,maso,zeleninu,ovoce a většinu z toho ani nemůžu jíst!!!
Jinak,unavená jsem také,do schodů musím pomalu,jediná činnost,která je fajn,je plavání!!!

273 hanci hanci | Web | 28. června 2016 v 19:55 | Reagovat

[272]: Milá Ivano, je mně moc líto, že tak trpíte. Když jsem měla potíže s HP, držela jsem přísnou dietu - jak uvádím výše. Bez diety to u zažívacích potíží vůbec nejde. Ale i Vám dávám radu - navštivte některé z pracovišť dr. Jonáše, stoprocentně Vám jeho přípravky ulehčí život. Ale nádor nevyléčí - jeho metoda "jenom" čistí, ale to vždy pomůže. Jeho adresu najdete u mě na blogu, vpravo. Držím Vám palce a moc přeji, aby se Vám ulevilo.

274 Libuše Libuše | E-mail | 21. srpna 2016 v 12:28 | Reagovat

Ahoj všem,bohužel mám také neblahé zkušenosti se slinivkou. Koncem dubna jsem byla hospitalizovaná s velkými bolestmi v nemocnici,kde mi zjistili,že mám silně poškozenou slinivku,resp.byla ucpaná kamínky ze žlučníku. Takže vyoperovali žlučník a vyčistili slinivku /šílené,nikomu nepřeji/ a následně poslali domů a že mám držet pankreatickou dietu půl roku a potom opatrně další půl rok.A task od té doby pátrám po internetu a čtu zkušenosti druhých a sháním re cepty,neb se bojím cokoliv sníst,ale někdy zase se rozjedu a to je asi špatně. Takže dík všem za rady.

275 hanci hanci | 21. srpna 2016 v 12:41 | Reagovat

[274]: Když se musí držet hodně přísná dieta - např. po záchvatu atp., je velmi dobrá výživa ISOSOURCE ENERGY NEUTRÁLNÍ - objednají určitě v každé lékárně, v nemocniční lékárně stoprocentně. Popíjí se po doušcích po celý den místo jídla, je v ní obsaženo vše, co tělo potřebuje a nedráždí zažívání. Velmi doporučuji. A zároveň, jak uvádím výše, pracoviště dr. Jonáše.Držím vám palce a zdravím.

276 Libuše Libuše | 21. srpna 2016 v 13:36 | Reagovat

Moc děkuji za tak rychlou reakci,již jsem tuto výživu zakoupila,teď ji mám připravenou,kdybych náhodou nemohla nic jiného,abych ji měla při ruce. Snažím se pomalinku zkoušet různé potraviny v malém množství,ale stejně pořád tápu,co je vhodné a co ne,i když je to určitě i individuální. Nevím třeba,zda si můžu do avokáda /nemá tuky/  přimíchat olomoucké tvarůžky,které také jsou odtučněné,ale avokádo s nimi chutná báječně. Nesmím semínka,ořechy,ale snad časem? Zjišťuji,že se pořád jenom strachuji,aby se mi to nevrátilo,neboť bolesti teda byly, jak sama určitě znáte,příšerné. A to nemluvím o tom čištění slinivky.Jeden doktor mi řekl,že je to jedna z nejhorších lidských bolestí a to já mohu potvrdit. I když  jsem dostala nějaký opiát,stejně to bylo šílený. Ale zjišťuji z vašeho blogu,že jsou na tom někteří ještě hůř a to je mi líto. Přála bych všem /a tudíž i sobě/ aby ta bestie slinivka dala pokoj nám všem. Váš blog budu i nadále sledovat,dává člověku takový pocit soudružnosti.

277 hanci hanci | 21. srpna 2016 v 16:11 | Reagovat

[276]: To jste úžasná, tak rychle si výživu obstarat!!! Já ji právě popíjím - opět od včerejšího dne mám podrážděné zažívání - a vůbec nevím, po čem......Asi se projevuje těch 30 let opravdu kruté diety, asi mám zažívání moc zchoulostivělé. - Jistě tady na blogu najdete mnoho dobrých rad - i co se týká jídelníčku. Ale jak píšete - vše je velmi individuální, prostě se to musí vyzkoušet. - Tvarůžky bych se tedy bála vzít - ale pokud už máte nějaké zkušenosti.... Bylo by dobré, poradit se s dietní sestrou, jestli máte tu možnost a znáte nějakou opravdu dobrou. Srdečně zdravím.

278 Věra Melichová Věra Melichová | E-mail | 19. října 2016 v 13:32 | Reagovat

Prosím nemáte někdo recepty na vánoční cukroví,co by mohl mužský s chronickou slinivkou?? Blíží se vánoce a já nevím co a z čeho napéct. Budu vděčná za jakýkoli recept nebo radu. Děkuji

279 Karel Karel | E-mail | 1. ledna 2017 v 19:13 | Reagovat

Dobrý den.Jsem po 2 hém akutním zánětu pankreatu,infuze,hospitalizace atd.Jsem na neschopence a mám dotaz může mi obvodní lékař předepsat lázně na poruchy tráviciho ustrojí?

280 Alena Alena | 12. ledna 2017 v 22:29 | Reagovat

Na traveeni mne napsal doktor Kreon je to enzim slonivky a hodne mi pomaha

281 KurtisTex KurtisTex | E-mail | Web | 5. února 2017 v 20:32 | Reagovat

CFFHOOK лучший чит для варфейс.
<b><u>cheats for warface</u></b> : <a href=https://www.youtube.com/watch?v=G5n66iMS9ak>скачать читы на warface</a>
Наш сайт: <a href=http://cheater24.ru>Читы варфейс</a>

282 hanci hanci | Web | 10. února 2017 v 11:53 | Reagovat

Můj blog je, bohužel, neustále obtěžován reklamou na viagru. Zřejmě budu muset zablokovat všechny komentáře, nevidím jinou možnost. Omlouvám se tedy velmi.

283 hanci hanci | Web | 12. srpna 2017 v 13:11 | Reagovat

Komentář č. 281 mně, bohužel, nejde smazat. Zkusím znovu povolit komentáře, snad reklama na viagru už nebude obtěžovat. Všem nemocným slinivkou nebo s jakýmkoliv zažívacím problémem držím moc palce - všem radím - co nejdříve zkuste najít OVĚŘENÉ!!!! centrum dr. Jonáše - NE LÉČITELE, KTERÝ ZNEUŽÍVÁ JEHO JMÉNO!!! - v mnoha případech se potíže zmenší a často úplně pominou. Srdečně všschny zdravím.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama