Ivo a jeho obrázky

10. listopadu 2006 v 15:05 | hanci |  Hosté v galerii
Rozhodla jsem se, že všem svým známým, kteří mě o to požádají a nebo, když jim to nabídnu budou s tím souhlasit, zveřejním jejich výtvarné práce na svém blogu.
Dnes zveřejňuji práce Iva, přítele jednoho mého známého. Je zajímavé, jak každý ztvárňuje úplně jinak podobné náměty. Můj způsob vyjadřování je naprosto odlišný. Ale jistě si každý z nás najde své příznivce a i odpůrce.
Obrázky jsou cca 25 x 25 cm, technika - pastel, olej - snad tupování ... - toto mně k obrázkům napsal můj známý - přítel Iva.

Druhý břeh
Každý sám
Pokora
Zvěstování
Přivítáme opět jakoukoliv kritiku kohokoliv.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 radka radka | 10. listopadu 2006 v 16:23 | Reagovat

hm, jsem sice prvni ale nejak me zrovna tento zanr neoslovil. I ty nazvy ve me nevyvolavaji ty pocity, ktere jsou v nazvu. Ta pokora me prijde spise jako zjeveni martana v Setkani tretiho druhu. A z tech barev mi prechazeji oci. Snad se umelec nebude zlobit.

2 ghost ghost | Web | 10. listopadu 2006 v 16:37 | Reagovat

Každý sám se mi docela líbí. Je to takové Prometheovské.

3 anina anina | 10. listopadu 2006 v 18:36 | Reagovat

Líbí se mi barevnost,ta mi problém nedělá.Snad jen u Druhého břehu...trochu...

Nejvíc se mi líbí Zvěstování.Nejméně Pokora.

Asi si ji představuji jinak.

Je mi moc léto, a neber to Hančí jako planou chválu, ale obrázky od tebe mají o dost silnější náboje.Nemohu posoudit, zda je to tím, ze se víc známe, nebo že to tak je...

4 rulisa rulisa | 10. listopadu 2006 v 18:43 | Reagovat

Z toho, co tu je, se mi nejvíc líbí druhý břeh. Tens e mi opravdu líbí.

Ostatní je příliš vtloukající symboličnost, míň je to pocitově mi odpovídající. Ta pokora mi taky nepřijde moc jako pokora, když její představitel je sice maličkej, zastřešenej něčím velkým, ale přitom jen a jen na něj se soustřeďuje oslnivost světla. A k náboženské tematice moc vztah nemám.

Ale u všeho mi vadí ta symetrie. Je to takový... mechanický.

5 Lenka Lenka | E-mail | Web | 10. listopadu 2006 v 19:21 | Reagovat

Hm, mě se to líbí všechno. Symbolismus mi nevadí. Dívám se za, hledám další významy.... Líbí se mi teplost a sytost barev... nad každým obrázkem se zamyslím, ale teď jen takový první dojem. První obrázek - Druhý břeh bych klidně mohla mít doma (a to je u mne silné slovo do pranice). :-)

6 radka radka | 10. listopadu 2006 v 20:30 | Reagovat

az ted jsem si vsimla ze ten dym nad sopkou ma tvar andelske postavy. NO nevim, nevim.  nejsem moc na nabozenskou tematiku. Asi by to urcite jinak pusobilo v realu.

7 Wu Wu | Web | 10. listopadu 2006 v 20:47 | Reagovat

No, já z toho taky nejsem úplně nadšený. Pěkné technicky, ale moc ... prvoplánové. Zajímavý je symbol "Každý sám". Každý sám si nese nikoliv kámen jako Sisyfos, ale celý svět na ramenou. Nebo Slunce.

8 jana jana | 10. listopadu 2006 v 21:05 | Reagovat

Mě se docela líbí barvy, ale mám problém s těmi "velkými" tématy. Zdá se mi, jako by člověk, který maluje takové nadsymboly, musel používat nějaké bombastické prostředky... Přitom to podle mě není vůbec nutné - myslím že právě síla se skrývá ve "slabosti", nevím jak to nazvat - velké věci jsou v těch malých...

9 rulisa rulisa | 10. listopadu 2006 v 21:43 | Reagovat

Prvoplánovitost - to je dost přesný.

Jana: Jo!

10 rulisa rulisa | 10. listopadu 2006 v 21:47 | Reagovat

Dumám nad tou prvoplánovitostí a nadsymboly. Myslím, že to je ono - to nejsou "obrazy", to jsou jen namalovaný symboly.

Ale Druhej břeh se mi pořád líbí. :-)

11 jana jana | 10. listopadu 2006 v 21:56 | Reagovat

Obraz Pokora mi připomíná kameny, které sbíral náš soused, když jsem bydlela s rodičema. Proto mě vrací do dob dětství a působí nostalgicky, což ale asi není ten pravý účel :).

12 jana jana | 10. listopadu 2006 v 21:57 | Reagovat

Takový kameny na řezu pruhovaný. Vzácný.

13 rulisa rulisa | 10. listopadu 2006 v 21:59 | Reagovat

Acháty?

14 jana jana | 10. listopadu 2006 v 22:11 | Reagovat

Možná. Nebo opály?

18 radka radka | 10. listopadu 2006 v 22:27 | Reagovat

myslim, ze achaty. nejake mame doma. Kdyz jsou narezane, tak maji hezke krystalicke vrstvy a uprostred dutinu osazenou krystaly. Je to asi nejaky kremicitan.

Ale podobne vrstvy ma i drevo, letokruhy. Kdyz se sikmo serezou.Me to pripomina spise narezane prkno - bledemodrou dyhu.

Je to tezke posoudit, je to hodne udelove. Urcite to bylo kreslene za ucelem nabuzeni kladnych emoci.

19 jana jana | 11. listopadu 2006 v 8:15 | Reagovat

Hm, takže určitě acháty, bylo mi trochu jasný od začátku, že to budeš vědět líp.. :) Ale ten soused sbíral asi obojí a spoustu dalších. Měl kamenů plný obrovský vitríny.

20 anina anina | 11. listopadu 2006 v 12:08 | Reagovat

Tak jsem se vrátila, jako to dělám u Hančí.Druhý břeh se mi začal líbit víc, ale zase jak na něj koukám, mám pocit, jakoby mě magnetizoval, ale asi to tak má být..Mě by to asi vadilo, neumím vyjádřit proč.

Tak pořád vede pro mě Zvěstování..

21 Leni ze Sevilly Leni ze Sevilly | Web | 11. listopadu 2006 v 15:37 | Reagovat

Me se to moc nelibi, tento styl nazvala bych si ho fantasy mi moc nesedi...

22 Janycta Janycta | Web | 12. listopadu 2006 v 11:36 | Reagovat

Na mě je to taky asi příliš symobolický, ale líbí se mi pokora. Nevím proč, ale celkově se mi to prostě líbí. Protože z toho tu pokoru cítím. Stísněnost, chlad, je to tam. Podle mě teda ano...

Hanci, nevím, jestli o tom už víš: odkaz na mě zase platí, ale jde už o blog, kterej je pouze o fotkách. Pa

23 hanci hanci | Web | 12. listopadu 2006 v 23:50 | Reagovat

Janycta - no to nevím, já jsem dnes na blogu nebyla, až teď. Tak dík za informaci, to jsem ráda, že alespoň něco.Zdravím.

24 loar loar | Web | 13. listopadu 2006 v 9:48 | Reagovat

Líbí se mi Druhý břeh, právě tím jak je to barevný. Jinak je to pro mě taky moc symbolický. Nic proti symbolům a vznosným názvům, ale tohle mě zrovna neoslovuje. Prvoplánovitost je možná to správné slovo :)

25 Lenka Lenka | E-mail | Web | 14. listopadu 2006 v 9:26 | Reagovat

Tak konečně trochu času se na ty obrázky podívat znovu, je dobré si nechat odstup.

- Prvoplánovost..... hmmmm, asi bych tak přísná nebyla. Pokud to autor tak cítí, nechť. Lze hledat ještě něco jiného za tím, pod tím, nad tím...... Na základě jednoho symbolu si vytvořit vlastní vztah. Někdy není špatné si odmyslet onen název, pro nás to může znamenat i něco jiného než pro autora, si tak nějak myslím.

Pro mě jsou zajímavé všechny ty obrazy, každý jinak.

Břeh je krásný a přitažlivý... to je pravda.... možná je to tím, že evokuje naši fantazii, zatímco symboly na druhých obrazech nám ji naopak spíše svazují..... ???

Každý sám - souhlasím s Wu, zajímavý pohled. Když je člověk sám, drží "svět, kouli energie..." na svých ramenou... takhle mě to nikdy nanapadlo asi. Každopádně je tam vynikajícím způsobem zvládnutá figura. I když je to maličké (tedy na mém notebooku), vypadá to dokonale.

Nad Pokorou by se dalo hloubat hodně dlouho. Pokora třeba pro mě neznamená tmavý tunel nade mnou... spíše naopak, světlo. Něco, co mě převyšuje svým světlem, svou čistotou a dobrem, nikoli něco, co mě tlačí a omezuje, ale něco, co mě zve...... Zajímavý by mohl být dotaz na autora. Je to křesťan? Netíží jej pokora? Nebo naopak má k pokoře negatviní vztah? Křesťanství tam patrné je, to je jasné, i z názvu zvěstování. Napadá mě: Autor je muž, je zláštní, jak mohl postihnout něco, co jsem si myslela, že může zachytit jenom žena. Okamžik početí, takové světýlko... jenom takový záblesk... Zažil to nebo je to jenom představa?

(Tohle, Hančí, píšu pro autora, aby věděl, jak třeba jeho obrazy působí, co člověka u toho napadá.)

26 Ivoš Ivoš | E-mail | 15. listopadu 2006 v 12:34 | Reagovat

Díky všem za vaše názory a mám opravdu radost, že jsou tak různorodé, často i protichůdné.

Nemá smysl, abych dával nějaký návod na to, co a jak by měl člověk z obrazů vnímat; pokud ve vás zbuzují jakékoliv emoce, tak je vše v naprostém pořádku. Pro mě je daleko cennější, když 99 lidí ze 100 můj obraz až tak nezaujme ale ten 100.človíček zvolá: "Ano, tohleto je opravdu ono, to mluví za mě!", než aby tomu bylo naopak.

Jen bych opravil údaje o rozměrech: obrazy jsou kapánek přerostlejší než udávaných 25x25 cm, většinou se jedná o 115x115 cm.

Jo, a toho duchovna by tam opravdu mělo trošku být ;-)

27 hanci hanci | Web | 15. listopadu 2006 v 13:56 | Reagovat

Ivo - škoda, ty rozměry tam měly být hned na začátku. Napsala jsem údaje, které jsem dostala od Vašeho kamaráda. Mohl jste ale klidně reagovat dříve a s přispěvateli diskutovat. Nechtěla jsem nijak "zasahovat", protože Vás osobně neznám a jako "hostitel" jsem se raději držela stranou.

U mé kamarádky je to trochu jiné, protože se moc dobře známe a proto mohu napsat i více informací.

Přeji Vám hodně elánu do další práce. Srdečně zdravím.

28 Ivoš Ivoš | E-mail | 15. listopadu 2006 v 16:13 | Reagovat

Hanči, to je OK, nějaký ten centimetr sem nebo tam, na tom vesmír nestojí...Mně se do diskuzí moc nechce, obraz by měl vést dialog s divákem sám, proč bych se do toho měl motat s nějakými vysvětlivkami.

Každopádně díky za přání.

29 radka radka | 15. listopadu 2006 v 18:10 | Reagovat

V te velikosti to muze pusobit velice monumentalne.

30 hanci hanci | Web | 15. listopadu 2006 v 18:40 | Reagovat

Ivo, já jsem nemyslela vysvětlivky, ale třeba právě ta velikost je - alespoň pro mě - dost důležitá. A třeba Lenka na tebe vznesla určité dotazy - tak to jsem myslela. Vysvětlovat obraz nemá cenu, každý vidí v abstrakci něco jiného. a to je dobře. Každý člověk je jiný.

Třeba mě by zajímalo, jestli děláš ještě něco jiného, jinak atd. Jestli jsi třeba už vystavoval někde...........

Radko, máš pravdu, ani si to pořádně neumím představit, bylo by zajímavé, ty obrazy vidět ve skutečnosti. Taky by mě zajímalo, na čem je to dělané a technika - olej, tempera, pastel....??? řekla bych nejspíš, že je to olej, ale může to být i kombinovaná technika.

31 Ivoš Ivoš | 17. listopadu 2006 v 3:33 | Reagovat

Hanči,Lenko, to všechno by bylo na dlouhé povídání, ale pokusím se o takovou zkratku.Věřící člověk jsem ale bez vyhraněného náboženství. Asi nejblíže mám k buddhismu, nicméně modlitební mlýnek byste u mě nenašly.Co se týče obrazu Pokora, snažil jsem se vyjádřit lidskou nicotnost, či přesněji ten okamžik, kdy si člověk po své smrti ve své astrální podobě uvědomí krátkost a z hlediska Vesmíru absolutní zanedbatelnost svého života.V onu chvíli, kterou popisuji, člověk stojí před tváří Boha ale navzdory všem jeho chybám, které mu vnukly falešnou představu o jeho mimořádné důležitosti, na něj Bůh hledí s laskavou shovívavostí a praví:Tak co, blbečku, už ti to konečně došlo?

Co se týče výstav, těch jsem měl asi pár desítek, pár obrazů jsem prodal ale malováním se neživím protože to, že bych byl závilslým na příjmech z obrazů, by mě zbavilo absolutní tvůrčí svobody, která je pro mě podstatná.

A technika? Základ je olejomalba na plátně(většinou se jedná o lazurování), občas olej zkombinuju s pastelem, který krouhám do mokrého obrazu atd. Fantazii se meze nekladou ...

32 anina anina | 17. listopadu 2006 v 10:08 | Reagovat

Ivo, díky za objasnění.Když někdo něco tvoří, je i zajímavé vědět, trochu o tom jak to cítí.

Mě to tedy zajímá.

33 hanci hanci | Web | 17. listopadu 2006 v 19:53 | Reagovat

Ivo dík, jsem ráda, že jsi tak podrobně odpověděl. Lazura je hodně pracná a zabere hodně času. Ale je krásná. Já raději pracuji rychle, jsem většinou strašně nedočkavá a hlavně mě baví malovat na velké rozměry (což jsem zatím neměla moc příležitost - kvůli financím, ale je to momentálně na dosah). To míchání oleje a pastelu - myslela jsem si hned,že je to kombinovaná technika. Dělá to krásnou barevnost a zajímavou strukturu.

Tak dík za informace a ještě jednou přeji hodně úspěchů a radosti z tvorby. A hezký weekend.

Anino, moc zdravím a přeji rovněž hezký weekend.

34 anina anina | 17. listopadu 2006 v 20:13 | Reagovat

Hančí, taky zdravím a měj se.

Ještě ti musím napsat, že jsem do truhly pohotově, tedy na moje poměry,nastrkala 11 Trojských Koní.Kdybys viděla můj výraz, velmi by ses mohla pobavit.....

35 hanci hanci | Web | 19. listopadu 2006 v 8:36 | Reagovat

No Anino - to je něco! Já když uvidím tu červenou, která signalizuje vždycky nějaký průšvih, tak se zpotím a začnu zmatkovat, protože už vidím, že mě to opět bude stát 4 stovky pro servis, protože prozatím v drtivé většině i servisu dalo hodně námahy, než mě nějakého viru zbavili. Já nějak nadpozemsky přitahuji pouze komplikované viry. Tak držím palce a moc zdravím.

36 Alena Alena | Web | 9. července 2009 v 23:18 | Reagovat

Obraz ,Každý sám, mi přijde hodně dobrý

37 Saul Saul | 22. října 2009 v 10:06 | Reagovat

no...já nemůžu říct,že by se mi to nelíbilo.
Jen mi z toho vyskakuje inspirace Z.Hajným.
Až moc.
Chtělo by to víc originality.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama