Karel Demel

21. září 2007 v 14:28 | hanci |  Umění
Hladina, 2000
Včera jsem byla na výstavě Karla Demela - měla jsem málo času, tak jsem obrazy prohlídla jen velmi zběžně. Přesto jsem měla z výstavy velmi příjemný pocit. Doufám, že do její skončení stihnu ještě jednu podrobnější prohlídku.

Často slýchám, že umělci, jako je právě K. Demel, J. Anderle nebo O. Kulhánek a další jsou jen lidé, kteří perfektně ovládají svoje řemeslo, ale že umění jako takové neposunují nikam dál, dopředu. Asi je to pravda. Ale mně se stejně jejich obrazy líbí a na jejich výstavy chodím ráda, popř. se ráda dívám na dokumenty, které jsem si o nich a jejich práci nahrála.
Takže kdo bude chtít, může se podívat na pár reprodukcí z katalogu výstavy:
Naděje, 2006
Vhled, 2007
PF 07, 2006
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 radka radka | 21. září 2007 v 14:35 | Reagovat

Kde je ta vystava?

2 hanci hanci | Web | 21. září 2007 v 14:42 | Reagovat

Radko - výstava je v Třebíči - v krásném prostředí Malovaného domu - přijeď! bude se ti to líbit - a můžeme se setkat!!! Obrazů je tam strašně moc - a jsou skoro všechny prodejné - nejdražší je jeden - za 6 tisíc - jinak od 2.500,-- tak do 5 tisíc. - Myslím si, že jsou to mimořádně dobré ceny. - Napiš, jestli přijedeš.díky.

3 Děd nevěd Děd nevěd | E-mail | Web | 21. září 2007 v 15:23 | Reagovat

Obrazy pana Demela mě opravdu oslovily. Ta přesná symbolika a precizní technika. Přímo to vybízí se vždy u každého zamyslet nad širšími souvislostmi. Jak je to skvělé proti nic neříkajícímu plácání o naději (vždy kontrolované ďáblem), vhledu (duší, ne očima)...

4 Wu Wu | Web | 21. září 2007 v 15:48 | Reagovat

Výborné obrazy, jsem nadšený. A tohle že umění neposunuje nikam dál?

5 asperia asperia | Web | 21. září 2007 v 16:05 | Reagovat

pokud jde o mě, lepší chodit na ty umělce,kteří se mi líbí, než na ty, o kterých jiní tvrdí, jak jsou hodnotní a úžasní atd... ale mně nic neříkají. Takže děláš dobře :-)))

Třebíč je nádherná (tedy vybrané úseky :-)))) ), kdo můžete, navštivte :-)))a nejenom tuhle výstavu. Před časem jsem tam byla a byla jsem moc spokojená.

6 hanci hanci | Web | 21. září 2007 v 16:33 | Reagovat

Asperio - proč jsi se neozvala? mohly jsme se sejít :-)).

Víš - na výstavách těchto výše zmíněných malířů jsem taková klidná, obdivuji, jak umí ti malíři kreslit např. atp. Ale třeba na výstavě paní Šimotové nebo sester Válových - tak to jsem úplně bez sebe, prožívám to tak, že je mně až zle - to je úplně o něčem jiném. - Ale mám ráda obojí - každého z jiných důvodů.

7 anina anina | 21. září 2007 v 19:48 | Reagovat

Hančí ahoj, fakt se mi to moc líbí, souhlas s D.N. A ta barva...

Jo, Třebíč je krásná, vůbec jsem to nečekala, kde se ocitnu :)

8 asperia asperia | Web | 22. září 2007 v 12:17 | Reagovat

hanci: protože jsem tam byla loni :-)

9 hanci hanci | Web | 22. září 2007 v 13:24 | Reagovat

asperia - tak to ano - to je škoda, třeba se u nás zase někdy objevíš.

Ani, ahoj - ano, Třebíč je moc hezká a kolem je také hezká krajina - samé kopce, les..... Jen když má člověk malé dítě, které vozí na kočárku, je to hrůza - kamkoliv vyjde, jde z kopce do kopce - jenže právě to je tak hezké - a já osobně už kočárek dlouhé roky tlačit nemusím, tak mně ty kopce nevadí. - A jak v Třebíči, tak v okolí je hodně různých památek, je opravdu na co se dívat.

10 @Teo @Teo | 22. září 2007 v 22:54 | Reagovat

Ty grafiky jsou dokonalé. A kecy teoretiků umění o jakémsi neposouvání dopředu bych nebral vážně. Jsou stejně věrohodné jako pindy politiků o službě občanům... ;)

11 Kacz - zavilý teoretik Kacz - zavilý teoretik | 23. září 2007 v 18:36 | Reagovat

Nelíbí se mi ani jedna z reprodukcí. Nevadí mi, když se něco neposouvá dopředu - z hlediska "evoluce". Vadí mi, když z umění nedokážu vydolovat "přesah". Nic, co by mne vedlo hlouběji. Aby se mi obraz (subjektivně) líbil, musím z něj cítit opravdovost - a z ní pramenící hloubku. V ideálním případě je umělec něco jako dobrý filosof nebo teolog. Jeho umění by mělo "evangelizovat" - čili posunout vnímatele někam dál a zároveň třeba i dát naději. Na mne ty obrazy působí jako dobře nalíčená a oblečená modelka. Svým způsobem dokonalé, svým způsobem hezké. Nebo jiné přirovnání: Honza Nedvěd a Oldřich Janota. Oba umí zpívat a oba umí dobře hrát na kytaru. Jeden je ale modelka a druhý prorok.

12 Wu Wu | Web | 24. září 2007 v 7:34 | Reagovat

Kacz: neznámý prorok, dlužno dodat. Například já o něm slyším poprvé [úsměv].

13 @Teo @Teo | Web | 24. září 2007 v 10:24 | Reagovat

[11] Umění je oblast subjektivního projevu. Jeho vnímání a kritika rovněž... Prof. Knížák například považuje Kristiána Kodeta za mazala. Já bych si Kodetův obraz na stěnu pověsil, Knížákův sotva. On je pro mne takovou exhibicionistickou modelkou bez přesahu. Ale je to jen názor, nikomu ho nevnucuju. :)

http://ateo.cz/frame/phpgal/pict//2.449.jpg

14 hanci hanci | Web | 24. září 2007 v 12:57 | Reagovat

Musím říct, že souhlasím s Kaczem.

Jak už jsem psala nahoře, na výstavy Demla a jemu podobných malířů chodím ráda a na jejich obrazy se dívám ráda, protože jsem přitom klidná, nic mě neprovokuje, nerozrušuje, jsou pěkné na podívání - a většina těch malířů jsou výborní profesionálové - umí dobře kreslit a ovládají výborně svoje řemeslo, což obdivuji.

Když ovšem vidím obrazy - jak už jsem také uvedla výše - např. Adrieny Šimotové, sester Válových, V. Kokolii atp. - tak to tedy klidná nezůstanu ani náhodou, prakticky vždycky mě to vnitřně úplně rozhodí a jejich obrazy na mě působí ještě hodně dlouho po jejich shlédnutí - samozřejmě, velmi pozitivně. Mívám velký pocit štěstí a obdivuji je a jim podobné výtvarníky, že mimo perfektního zvládnutí řemesla dokáží dát ještě mnohem víc - co právě ti jenom výborní řemeslníci nedokáží.

Myslím si, že je moc dobře, že se každému líbí něco jiného (už jsem to tady říkala mnohokrát), byla by nuda, kdyby se líbily všem stejné věci.

@Teo - Kacz mimochodem píše, že je to jeho subjektivní názor, on ho nikomu nevnucuje. A jeho projev se mně zdá velmi klidný a slušný.

15 Vit Vit | E-mail | Web | 24. září 2007 v 15:16 | Reagovat

...mně se líbí moc...

16 radka radka | 24. září 2007 v 17:50 | Reagovat

me se taky zda byt jeo projev klidny a slusny. Je to taky slusny hoch :o))) Zdravim Hanci!

17 hanci hanci | Web | 24. září 2007 v 21:03 | Reagovat

radko - taky moc zdravím :o)))

18 Kacz Kacz | 24. září 2007 v 21:27 | Reagovat

Zde vystihuje Janota podstatu své tvorby:

http://youtube.com/watch?v=v0fEV2-Jr9E

19 Wu Wu | Web | 25. září 2007 v 10:37 | Reagovat

Kacz: díky, moc zajímavé

20 anina anina | 25. září 2007 v 23:17 | Reagovat

Kacz, taky jsem si to pustila, dík :)

21 asperia asperia | Web | 28. září 2007 v 11:28 | Reagovat

každý jsme nějaký a třeba někomu nic neříká knížák a tak. a někdo se prostě s jeho uměním neseznámil. pokud by měl u nás výstavu, už ze zvědavosti bych zašla. u nás jsme vděčni za každou takovou možnost:-)))

každý si musí svůj obrázek udělat sám a druhá věc je, že se každý nějakým směrem vyvíjí, mně se taky kdysi nelíbila klas. hudba, opera apod...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama