Stáří? Mládí?

17. dubna 2008 v 21:30 |  Zamyšlení
Četla jsem u Rulisy tento článek a jak on, tak některé komentáře mě přiměly napsat svoje zamyšlení na toto téma.

Z komentářů je to jeden od Aniny, se kterým se úplně ztotožňuji:
ad 7) Anina 06.04.2008, 19:27:29
Hezky napsaný, úplně se ztotožňuju. Možná by bylo dost zajímavý, kdybychom neměli v občance a v hlavě ten rok narození, a byli v nevědomosti kolik nám to vlastně je.. Neviděli se v zrcadle.A chovali se tak jak se cítíme, nepřemýšleli, jak se to hodí k našemu věku :))
Jestli se mi něco daří, tak asi tohle. Dost často vůbec nemyslím na to kolik mi je a chovám se tak, jak se zrovna cítím a okolí mě neodradí. Jestli si někdo myslí, že to, či ono není přiměřené, je mi to jedno..vidí to tak on, ne já :)
Pak další od Radky:
ad 12) radka 07.04.2008, 09:59:23
Taky se pridavam k Anine, ke komentari 7. Nejlepsi je zapomenout kdy jsme se narodili.
Tímto komentářem Radka souhlasí s Aninou - a taky se mnou.
Pak se ale v průběhu dne - za několik hodin - Radka vrátila k článku a napsala úplně opačný komentář:
ad 21) radka 16.04.2008, 14:22:31
nooo, ja to reknu natvrdo. At vyklada kdo chce co chce o vnitrnim pocitu vecneho mladi a ja nevim co jeste. Baba v prechodu neni zadny diblik k zulibani. A je i dobre kdyz si toho je vedoma. Alespon pro me je lepsi vzit jasne na vedomi fakta, ze je to tak jak to je a ze to neni jinak.
Fakt by mě zajímalo, proč Radka tak rapidně změnila svůj názor - během tak krátké doby.
Vedlo mě to k zamyšlení, protože jsem ve věku, kdy mně věk Rulisy připadá jako úžasné mládí, kdy jsem na stáří vůbec nepomyslela. Přesto se opravdu ani teď stará necítím a skutečně si myslím, že je člověk tak starý, jak se sám cítí. Horší už je to, jak ho přijímá okolí. Nesčetněkrát jsem se na vlastní kůži přesvědčila, že v dnešní době má drtivá většina starších lidí uzavřený přístup do mnoha oblastí společenského života (mimo jiné - už nad 40 let se jen těžko sežene zaměstnání). A to nemluvím o ženách, ty jsou na tom nesrovnatelně hůř než muži. - Samozřejmě, je mnoho výjimek - záleží na vzdělání, povolání, na podmínkách, ve kterých člověk během života byl nucený žít, na výši inteligence atd., atd. - Mluvím hlavně o průměrných lidech, kteří nejsou ničím výjimeční. Vím, že se říká - mně to bylo mnohokrát řečeno - že záleží na tom, jak se člověk sám k tomuto problému staví, co sám chce, jak se cítí atd., atd.. Přesvědčila jsem se mnohokrát, že na tom až tak nezáleží. Ani chtění, ani cítění sebe sama prostě nepomůže. Společenské mínění je prostě nastaveno jinak. Množství plastických operací konečně mluví samo za sebe. Je všeobecný trend vypadat co nejmladší....... Záleží akorát na tom, jak se s touto skutečností člověk vyrovná. Nic moc jiného s tím dělat nemůže. Protože každý prostě není dravý, pragmatický.....
Obzvláště jsem přemýšlela o Radčině komentáři - ad 21) - já si myslím, že přece vůbec nejde o to, jestli je někdo diblík k zulíbání - pokud jde o skutečný vztah, tak vůbec nezáleží ani na věku, ani na vzhledu - záleží pouze na tom, co jeden pro druhého znamená, jestli se vzájemně mají pro co vážit, jestli si mají co říct, jestli je jim spolu jen tak obyčejně dobře - při obyčejných věcech, ze kterých se život skládá atd., atd. Nad jiným vztahem se nemá cenu vůbec zamýšlet, protože je povrchní a nic neznamená.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 radka radka | 18. dubna 2008 v 12:57 | Reagovat

Hanci, nevim co na to napsat. Nacapala jsi me na svestkach :o) Samozrejme souhlasim s tim co napsala Anina.

Ale stve me ta vecna honba za mladim, kdy si zeny v nejlepsim veku nechavaji ruzne veci naoperovat jen aby vypadaly jako dvacitky. Vecne mlade a nestarnouci. Vlastne se ti tema tahne delsi dobu i u Mirky.

A je to i muj problem. nejde zastavit cas. Nemuzu predstirat ze jsem v rozpuku mladi (fyzicky) a dle toho se upravovat a chovat. Nekolik takovych zen potkavam.  Vlasy nabarvene na zarivou zlutou a rozcuchany do moderna, ruda a modra sminka v oblicejina, tesny oblecek s vykukujici kuzi, klepkave vysoke podpadky..Proc ne. I kdyz treba povytahnu oboci. Jsem si vedoma ze je to muj predsudek. Proc by zena kolem padesatky (az osmdesat) nemohla byt roztomilym diblikem, muze.  Kdyz se tak citi.

Jo urcite muze. Ja kdybych se tak vymodila tak si prijdu nevhodne. A to je asi ted ten rozpor v tom co jsem napsala.

Citim se mlada. Ale vim ze se tak nebudu prezentovat. (padajici bokovky, sexy oblecky, pomalovani, detsky kukuc) Nebo mozna budu? :o)

Takze citit se ano, ale nelibi se mi kdyz zeny sili za vecnym mladim. Vyhazuji penize za plastiky, kury, drahe obleceni jen aby jim bylo opet dvacet.

2 radka radka | 18. dubna 2008 v 13:20 | Reagovat

Byla to vlastne tato diskuse http://www.mirka_langerova.bloguje.cz/676592-moje-znama-si-koupila-nova-prsa.php

Cloveku by to melo byt vlastne jedno, jak kdo chodi a co si na sebe natahuje. Tak by to melo byt spravne. Presto ma takovy divny pocit, kdyz nekdo chodi tak jak on by nikdy nesel. Treba zrovna pripad starsi damy, ktera se prezentuje jako dvacetileta.

Cim vic nad tim premyslim, tak tim vic mam dojem, ze je asi chyba ve me. ZE jis presne trefila hrebicek po hlavicce. Ze sice vykladam jak mme zustat vecne mladi, ale kdyz tak skutecne nekdo jedna a snazi se toho dosahnout vsemi prostredky, tak se mi to moc nelibi. TAkze moznafakt  jen tak placam.

3 hanci hanci | Web | 18. dubna 2008 v 13:59 | Reagovat

Ahoj Radko, já jsem byla přesvědčená, že máš na mysli právě tohle a jsem moc ráda, že to tak je, protože jak jsem tě poznala, nic jiného jsem si myslela, že není možné.

Je to přesně jak říkáš - nelíbí se mně vůbec ženy, které se navenek dělají mladší - ony totiž tím víc vypadají staře. Já jsem měla na mysli - tak jak ty - vnitřní pocit člověka. Ale aby se choval - oblékal atd. příhodně ke svému věku. A tím vypadá naopak mladší. Plastické operace jsou mně směšné - pokud se nejedná o následky úrazu - já jsem byla taky na sedmi operacích po poranění psem a jsem za to mamince dodnes vděčná, není na mě prakticky nic vidět. Ale nechat se vylepšovat jen tak, pro mladší vzhled, to je mně směšné. ale je to každého věc. Když se tak někdo cítí dobře, ať to tak dělá.

Musím se smát, když píšeš o sexy oblečkách, dětském kukuč atd. - a tou závěrečnou otázkou "možná budu ?" - no, jsem přesvědčená, že nebudeš. Vypadáš hodně mladě tak jak jsi!!

Horší je to s odmítáním starších lidí, jak jsem se o tom zmínila - to se mně hodně nelíbí. A to zřejmě vede k tomu, že se mnozí - a nejen ženy - všemožně snaží nějak vylepšovat a omlazovat. Je to asi trend ve všech vyspělých zemích - nevím, mysím si to. Pěstuje se kult mládí a zdraví.

4 radka radka | 18. dubna 2008 v 14:06 | Reagovat

Kult mladi u nas je. V tom s tebou plne souhlasim. Clovek narazi raz dva :o)  A tak je pro me jedinym resenim akceptovat tenhle vyvoj a nechat mladi at se hrne vpred. Neptrekazet. Nesoutezit. Ale zit si svuj osobni nezavisly zivot. Delat si svoji praci, nejlepe samostatne, nezavisle. To je ted taky muj nejblizsi cil. Chci se osvobodit od zavisle cinnosti.

5 anina anina | 18. dubna 2008 v 14:06 | Reagovat

Radko, vím co napsat, nenačapala jsi mě na švestkách a klidně to napíšu :)

Ať si má plastik kdo kolik chce a na kolik má. Nakonec někomu mohou opravdu pomoci zvednout sebevědomí, nebo v profesi.

Osobně jim nefandím, tak taky žádnou nemám a ani se na nic takového nechystám.

Znám ženy, co byly "usedlé" už ve třiceti, i dnes se ještě najdou a tak se klidně stává, že starší vypadá celkově líp, než ta mladší. Samozřejmě vrásky si nikdo nevyžehlí a taky proč, že jo.

Dost záleží na tom, jak člověk působí, co z něj vyzařuje.  

Tak já za sebe - cítím se mladší, než jsem, to dnes asi každý, je úplně jiná doba, než ta, kdy po čtyřítce už žena byla odepsaná.

Jo, barvím si vlasy o odstín světlejší barvou. Líčím se. Nosím bokovky i kratší sukně, přiléhavý trika. Nevidím důvod si to na sebe nevzít, když se v tom cítím v pohodě. Občas si vezmu boty s malým podpatkem. Kdyby mi byly pohodlný na vyšším taky bych si je občas vzala. Jistěže, než si něco vezmu, tak se snažím být soudná a ne směšná.

Jo, Teo, kdyby ses náhodou zetal, co celulitida, jo mám ji :)

6 radka radka | 18. dubna 2008 v 14:10 | Reagovat

Anino, ale ty vypadas supr!!! Ty jsi fakt hezka a mladistva zenska. Ty pripady co jsem mela na mysli byli nekde uplne jinde. Typy a la Helenka Vondrackova.

7 hanci hanci | Web | 18. dubna 2008 v 14:29 | Reagovat

Radko - souhlasím s tebou - Anina vypadá děsně mladě, je hrozně štíhlá, má fakt krásnou postavu a oblečení jí vždycky perfektně sedne. Ve skutečnosti vypadá ještě mnohem líp, než na fotkách. Ani - promiň, musela jsem to napsat, protože je to pravda.

A Radko - znova máš pravdu - H.Vondráčková je přesně ten ubohý případ, které jsem taky měla na mysli. Je mně jí líto, že to nevidí.

8 radka radka | 18. dubna 2008 v 14:33 | Reagovat

Vondrackova je takovy ten vecny Diblik k zulibani :o)) Vesele tancujici, usmevavy, roztomily jeste v 70 ti. Pamatuji si ze takova byla i Ljuba Hermanova.

9 anina anina | 18. dubna 2008 v 14:37 | Reagovat

Radko, dík, nevypadám vždycky dobře, asi jako každá, ale mohu ti říct to samý o tobě, nezdá se mi, že bys byla nějaká odepsaná, to ani náhodou, naopak .. Není to pochlebování, nakonec sis přečetla kdysi na blogu...

Taky mám někdy šok, když vidím někoho zezadu s copánkama a mašlema a otočí se prostě někdo, ke komu to fakt už nejde, ale když se tak cejtí , tak co..

Spíš se mi líbí, když jsou ženský trochu v tom odvážný, kolikrát nějakou potkám a říkám si, jak se mi to líbí, ale to už bych si zase nevzala na sebe já, na to už bych odvahu neměla.

10 anina anina | 18. dubna 2008 v 14:37 | Reagovat

Hančí....

11 radka radka | 18. dubna 2008 v 14:47 | Reagovat

Asi je to Aninko chyba. Kdyz rikame ze nam je vlastne jedno kolik nam je, tak by nam melo byt i jedno co si na sebe natahneme a nemelo by nam to prijit "trapne". Ja takhle i pochopila ten clanek. Ze sice vykladam ze je jedno kolik mi je, ale skutek utek. nenatahnu si podkolenky, stuhu do vlasu  a kratke saticky. I kdyz mam nekdy pocit ze jsem dite - dospivajici slecna.

12 anina anina | 18. dubna 2008 v 15:03 | Reagovat

Radko, když byly děti malý, bylo mi líto si cokoli koupit, jen aby měly ony, tak jsem chodila jak se dalo, jak to šlo. Teď mě to trochu mrzí, protože tenkrát jsem se měla oblíkat alespoň trochu tak, jak bych chtěla a nebýt zbytečně skromná a zamindrákovaná pak z toho a jen koukat jak to jiným sluší. ještě, aby nedošlo k mýlce, já nenosím kdovíco drahýho, většinou sekáč, nebo v tom, co už se dcerám nezdá dost dobrý. Nikdy jsem neměla žádné drahé oblečení.

Je mi líto, když vidím hezkou ženskou, jednu jsme měli takovou v práci a ta vzdala všechno, potože ji opustil manžel a ať jsme dělali co jsme chtěli, chodila vyloženě nevkusně. Bylo jí to prostě nějak už jedno.

13 anina anina | 18. dubna 2008 v 15:05 | Reagovat

Jasně není to jaký kdo je o oblečení, ale proč se cítit blbě, když nemusím...

14 Taky Hanka Taky Hanka | 27. dubna 2008 v 21:56 | Reagovat

Já to tak neřeším. Každý člověk může být něčím pro druhého vodítkem, kontaktem, i třeba zmalovaná stará paní s ostrou rtěnkou a parukou, nebo mladý bohatý kluk , který se obléká do roztrhaných džínú za velmi slušné peníze v značkových prodejnách, kdo má sen  a neubližuje tím druhým, že si zvětší rty, či jiné věci zmenší, tak proč ne. Mládí má budoucnost a stáří vzpomínky a zkušenost a to se nedá asi ničím ovlivnit.Byla ukázka v TV o výstavě ve VB z hospiců, jak se lidé vlastně před koncem života malují. oblékají do kostýmů, něco jako hraní si dětí ,mladých, a pak se fotografovali, a byla  z toho výstava, a vůbec nebyla smutná. Tak to odívání podle gusta proč ne.

15 hanci hanci | Web | 28. dubna 2008 v 9:08 | Reagovat

Taky Hanka - já mám za vzor svou maminku - ta byla do pozdního stáří - 86 let - neustále čistě a vkusně oblečená, učesaná - decentní - voněla čistotou....... Dělala to pro sebe. Přála bych si tak vypadat, jak ona.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama